به تازگی دستگاه استخراج عسل با بهره گیری از انرژی خورشیدی در مشهد مقدس ساخته شد.

ساخت دستگاه استخراج عسل با استفاده از انرژی خورشیدی

به گزارش قدس آنلاین، یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی با توجه به امکانات زنبورداری و همچنین فراهم بودن منابع خورشیدی موفق به ساخت دستگاه استخراج کننده عسل به کمک انرژی خورشیدی شد.

محمد عباس پور که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیو سیستم گرایش انرژی های تجدیدپذیر دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد است گفت: با توجه به علاقه ای که از دوران دانش آموزی به ماشین آلات کشاورزی داشتم و همچنین با آشنایی با تعدادی از زنبورداران و مشاهده مشکلات آنها سعی در ساخت دستگاهی برای کاهش مشکلات آنها کردم.

وی افزود: بر همین اساس در قالب پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تصمیم به ساخت این وسیله گرفتم و مدت شش ماه وقت صرف ساخت آن کردم.

عباس پور گفت: به هنگام استخراج عسل از کندو بیشتر موم ها شکسته می شوند و سپس زنبورها برای بازسازی آن نیاز به استفاده بیشتر از عسل دارند.

این دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: برای ساخت هر یک کیلوگرم موم، نیاز است تا زنبورها بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم از عسل تولیدی را به مصرف برسانند.

عباسپور گفت: در این روش با توجه به حرکت یکنواختی که در دستگاه وجود دارد بیش از ۹۰ درصد عسل تولید شده بدون شکست موم از قابها تخلیه می شود.

او افزود:ساخت این دستگاه در صورت فراهم بودن امکانات کمتر از یک هفته طول می کشد و نمونه نخستین آن ۲۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است که در صورت تولید انبوه آن زمان ساخت و هزینه کمتر خواهد شد.

عباسپور با اشاره به وجود تقاضا برای خرید این دستگاه در بازار گفت: این دستگاه مورد نیاز بیشتر زنبورداران خرد است و به همین علت دارای بازار خوبی است ضمن آن که به جای کمی نیازدارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.