ماه رمضان در کشورهای مختلف با آداب و رسوم خاصی همراه است که نیجری ها نیز در این ماه مبارک سنت های خاص خود را احیا می کنند.

سنت های رمضانی در نیجریه؛ "ایکومومو" غذای محبوب نیجری ها در وعده افطار+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ نیجریه به تنوع قومی-مذهبی معروف است؛ به گونه ای که ۶۰۰ قومیت در این کشور وجود دارد و بیشتر مسلمانان آن از یک قومیت هستند؛ بنابراین سنت های رمضانی آنهاواحد است.

نیجری ها با طبل زنی و سروده های مذهبی در کوچه ها و خیابان ها به استقبال ماه مبارک رمضان می روند و از این طریق شادمانی خود را از آمدن این ماه ابراز می کنند.

از جمله عادات و رسوم رایج مسلمانان نیجری در ماه رمضان این است که همسایگان در کنار یکدیگر افطار می کنند؛ به گونه ای که ظرف های مورد نیاز از خانه ها جمع آوری می شود و پس از ادای نماز جماعت، سفره افطار پهن می شود مردان درکنار یکدیگر و زنان نیز با هم افطار می کنند.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

سفره افطاری ماه مبارک رمضان در نیجریه از تنوع غذایی برخوردار است. فرنی با گوشت از فاخرترین غذاهای افطاری نیجری هاست. دیس "ایکومومو" مخلوطی از ذرت پخته شده، دیس "دویا" مخلوط برنج و گوشت، سالاد لوبیا و سالاد "اذنجی" که از سبزی های متنوع تشکیل شده از دیگر غذاهای محبوب نیجری ها در افطار ماه مبارک رمضان است.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

یک نوع نوشیدنی خاص به نام "حوم" یا کوکو" که شربتی از شکر و ذرت است، از نوشیدنی های مورد علاقه نیجری ها به هنگام افطار است.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

مردم نیجریه در انجام اعمال خیر در ماه مبارک رمضان، پیشگام می شوند. از آعاز ماه مبارک رمضان بانوان برای تهیه سوپ، انواع شیرینی ها و نوشیدنی ها اقدام می کنند تا به هنگام افطار مقابل منازل خود به روزه داران اهدا کنند.

از این طریق رهگذرانی که موفق به بازگشت به موقع به خانه نشده اند و نیز فقراء و نیازمندان افطار می کنند.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

پس از افطار مردان و زنان برای ادای نماز عشاء به مسجد می روند وپس از گوش دادن به سخنرانی مذهبی نیمه های شب به خانه های خودشان بازمی گردند.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

جهت بیدار کردن مردم برای سحری، به مانند دیگر کشورهای اسلامی مسحراتی ها و جوانان در خیابان ها باچرخ زنی و زدن طبل مردم را برای آماده شدن جهت روزه داری بیدار می کنند.

وعده سحری از یکی دو ساعت مانده به اذان صبح شروع می شود و در این وعده از غذاهایی مانند "تو" که سالاد برنج و سبزی است و نیز خورشت گوشت و ماهی استفاده می شود و پس از آن نوبت به شیر و چای می رسد.

ما هي طقوس شهر رمضان في نیجیریا؟

مسلمانان نیجریه وعده سحری را "ساری" و وعده افطار را "استیو" می نامند. در پایان ماه رمضان نیز برای استقبال عید سعید فطر برای تهیه لباس به بازار می روند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.