علیرضا بیرانوند به رکورد مهدی رحمتی در آقایی کلین‌شیت رسید.

 علیرضا بیرانوند به رکورد مهدی رحمتی رسید

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، لیگ هجدهم با هت‌تریک پرسپولیسی‌ها در قهرمانی به پایان رسید. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس که با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حسابی نزد فوتبال دوستان ایرانی محبوب شده بود و موفق شد همراه با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رود، برای سومین فصل پیاپی با ۱۶ کلین‌شیت آقای کلین‌شیت لیگ برتر هم شد. بیرانوند حالا به رکورد سید مهدی رحمتی در آقایی کلین‌شیت لیگ برتر رسیده است. البته کلین‌شیت‌های بیرانوند چند تفاوت با رحمتی دارد. رحمتی با سه تیم فجرسپاسی، استقلال و سپاهان توانسته در ۳ دوره از رقابت‌های لیگ برتر آقای کلین‌شیت شود در حالی که بیرانوند تنها دروازه‌بانی است که با یک تیم و در سه دوره‌ی پشت سرهم آقای کلین‌شیت شده است.

پرسپولیس بهتر از سایر تیم‌ها

در هجده دوره‌ی لیگ برتر آقای کلین‌شیت این رقابت‌ها بیشتر از باشگاه پرسپولیس بوده است. قرمزپوشان پایتخت که حالا پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر هستند، در یک سوم دوره‌های برگزار شده این رقابت‌ها هم آقای کلین‌شیت مسابقات دروازه‌بان آن‌ها بوده است؛ در ۶ دوره از ۱۸ دوره‌ی برگزاری لیگ برتر، آقای کلین‌شیت رقابت‌ها از پرسپولیس بوده است. در دوره‌ی سوم لیگ برتر ساشا ایلیچ دروازه‌بان پرسپولیسی‌ها که گل‌های به یادماندنی‌ای هم از حریفان خورده بود، موفق شد با ۹ کلین‌شیت در کنار ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان فولاد مشترکا آقای کلین‌شیت لیگ شود. بعد از ساشا ایلیچ، مهدی واعظی در لیگ هفتم با ۱۲ کلین‌شیت، همراه با پرسپولیس قهرمان و آقای کلین‌شیت لیگ شد. نیلسون دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس‌ها در لیگ سیزدهم با ۱۸ کلین‌شیت، آقای کلین‌شیت رقابت‌ها شد. در ۳ دوره‌ی آخر لیگ برتر هم علیرضا بیرانوند همراه با پرسپولیسی‌ها با ۱۷،۱۷ و ۱۶ کلین‌شیت، آقای کلین‌شیت رقابت‌ها شده است.

بعد از پرسپولیس، سپاهانی‌ها با ۳ دوره داشتن آقای کلین‌شیت در لیگ برتر بیشتر از سایر تیم‌های آقای کلین‌شیت این رقابت‌ها را داشته‌اند. 

پرسپولیسی‌ها از نظر تعداد دروازه‌بان هم بیشتر از سایر تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر آقای کلین‌شیت داشته‌اند. ساشا ایلیچ، مهدی واعظی، نیلسون و علیرضا بیرانوند ۴ دروازه‌بان پرسپولیس هستند که در لیگ برتر آقای کلین‌شیت شده‌اند. 

نیمی از دوره‌ها

در ۴ دوره‌ی گذشته‌ی لیگ برتر آقای کلین‌شیت از هر تیمی بوده است، آن تیم در پایان فصل توانسته قهرمان لیگ برتر شود. علاوه بر ۳ دوره‌ی اخیر لیگ برتر که پرسپولیسی‌ها قهرمان شده‌اند و علیرضا بیرانوند آقای کلین‌شیت شد، در لیگ پانزدهم هم فرنادو دخسوس دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان آقای کلین‌شیت شد و این تیم هم توانست قهرمان لیگ برتر شود.  

به طور کلی در ۱۸ دوره‌ی گذشته‌ی لیگ برتر ۹ دوره آقای کلین‌شیت از هر تیمی بوده، در نهایت آن تیم قهرمان لیگ برتر هم شده است. مهدی واعظی اولین دروازه‌بانی است که در لیگ برتر آقای کلین‌شیت شد و در نهایت هم توانست قهرمان شود. در لیگ هفتم پرسپولیس همراه با افشین قطبی دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را کسب کرد و واعظی هم آقای کلین‌شیت شد. در لیگ هشتم دیگر تیم بزرگ پایتخت استقلال هم شرایطی شبیه به پرسپولیس لیگ هفتم داشت. در آن دوره از رقابت‌ها وحید طالب‌لو آقای کلین‌شیت رقابت‌ها شد و استقلالی‌ها هم قهرمانی لیگ برتر را همراه با امیر قلعه‌نویی کسب کردند. رحمتی در لیگ دهم همراه با سپاهان و در لیگ دوازدهم همراه با استقلال قهرمان شد و آقای کلین‌شیت لیگ هم شد. علاوه بر مهدی واعظی، وحید طالب‌لو، مهدی رحمتی، فرنادو دخسوس و علیرضا بیرانوند، رحمان احمدی هم در لیگ یازدهم همراه با سپاهان توانست همراه با قهرمانی لیگ آقای کلین‌شیت هم شود. 

بیرانوند در این فصل با کسب سومین قهرمانی همراه با آقای کلین‌شیتی که بدست آورد، از رکورد دو قهرمانی همراه با دو آقای کلین شیتی رحمتی عبور کرد. 

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.