قزوین- بیمارستان الوند در شهر قزوین نامی آشنا و البته سوژه تکراری بسیاری از رسانه‌ها است.

پروژه احداث بیمارستان الوند نیازمند جراحی است

قدس آنلاین-گروه استان ها: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی که در سال ۱۳۹۴ مقدمات احداث آن با امضای یک تفاهم‌نامه بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی آغاز و در سال ۱۳۹۵ کلنگ احداث آن بر زمین خورد حال پس از گذشت ۴ سال هم چنان مانند توپ فوتبال در بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی  سرگردان بوده و پاس‌کاری می‌شود.

بیمارستان الوند که قرار بود ظرف مدت ۳۶ ماه از تاریخ امضای تفاهم‌نامه در ساختمان نیمه‌کاره متعلق به شهرداری الوند قد بکشد اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار و تخصیص نیافتن زمین، نیمه‌تمام باقی ماند.

قصور شهرداری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری اخیر خود بار دیگر موضوع این بیمارستان را مطرح کرد و گفت: چون ساختمان موردنظر برای امور اداری احداث‌شده و استانداردهای ساختمان بیمارستانی را نداشت مجدداً نقشه بیمارستان طراحی شد.

منوچهر مهرام بابیان اینکه چون ظرفیت ۱۲۰ تخت برای بیمارستان در نظر گرفته‌شده بود، باید زمین آن نیز افزایش می‌یافت، افزود: در همین راستا قرار بود شورای شهر، زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع را واگذار کند اما به دلیل مسائل داخلی شورا این موضوع معطل‌مانده و پس از مدت‌ها با واگذاری ۵۰۰ متر زمین موافقت شده است.

مهرام ادامه داد: شهرداری و شورای شهر باید زمینی را که متعلق به اتوبوس‌رانی بود به دانشگاه علوم پزشکی واگذار می‌کردند تا کار ساخت ادامه یابد اما این امر بیش از یک سال طول کشید و بعدازاین مدت تنها بخشی از زمین موردنظر واگذارشده است.

وی بابیان اینکه تأمین منابع مالی برای تکمیل این ساختمان نیز با مشکل مواجه شد، گفت:به همین جهت دانشگاه موردانتقاد مدیران شهرستان البرز قرار گرفت درحالی‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید اعتبار موردنیاز را تخصیص دهد.

مهرام ادامه داد: به‌هرحال به خاطر همکاری نکردن شورای شهر الوند در واگذاری زمین موردنظر به دانشگاه و تخصیص نیافتن اعتبارات دولتی روند ساخت تنها بیمارستان دانشگاهی البرز به‌کندی پیش می‌رود.

کوتاهی علوم پزشکی

گلایه از شورای شهر و شهرداری در حالی مطرح می‌شود که منوچهر مهرام رئیس شورای اسلامی شهر الوند مدعی است:در دوره قبلی شورا قطعه زمینی با مساعدت شورا و شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گرفت اما این طرح به دلایلی که از سوی متولیان بهداشت و درمان استان مطرح شد هیچ‌وقت به سرانجام نرسید.

رئیس شورای اسلامی شهر الوند همچنین گفت:پس‌ازآن مدیران دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد کردند با توجه به پیشرفت فیزیکی مشاهده‌شده، ساختمان جدید و در حال احداث شهرداری الوند در اختیار این مجموعه قرار گیرد و از این مکان برای فعالیت بیمارستان امام علی(ع) استفاده شود که این امر نیز در دوره قبلی شورا مورد تائید و تصویب اعضا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: متأسفانه این بار نیز شاهد بدقولی بهداشت و درمان استان بودیم درحالی‌که مطابق تفاهم‌نامه امضاشده بین شهرداری الوند و وزارت بهداشت باید بیمارستان امام علی (ع) تا پایان سال ۹۶ تکمیل و بهره‌برداری می‌شد، اما با بهانه‌های واهی چون تأمین نشدن منابع مالی و هزینه شدن بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی این طرح در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه همچنان بدون پیشرفت فیزیکی باقی‌مانده است.

بهرامی افزود: باوجود تمامی خلف وعده‌های مجموعه بهداشت و درمان استان، مدیریت شهری الوند با پیشنهاد واگذاری و اختصاص بخشی از محوطه پارکینگ سازمان حمل‌ونقل به کلینیک درمانی بیمارستان در دست احداث امام علی(ع) نیز موافقت کرد و مکاتبات اداری این پیشنهاد را انجام داد اما در این مورد نیز اقدام مؤثری از سوی دانشگاه صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.