کتاب «روطه» پرفروش‌ترین اثر به‌نشر در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد شد.

«روطه»، پرفروش‌ترین کتاب به نشر در نمایشگاه قرآن مشهد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «روطه، جبهه‌ای به عرض ده متر» از جمله تازه‌های کتاب به‌نشر درحوزه ادبیات دفاع مقدس است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد با استقبال گسترده عموم مردم مواجه شده است.

این کتاب بیان‌کننده یک نمای کلی از فراز و فرودهای جنگ و تاریخچه فداکاری‌های مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس است که به قلم «احمدرضا طاوسی» در ۴۰ قسمت نوشته شده است.

نویسنده در این اثر، خاطرات متعدد و متنوع از دومین سال جنگ تا آخرین روزهای دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس از جمله اولین عملیات‌های تهاجمی رزمندگان اسلام و عملیات‌های‌ شاخص و مهم مانند آزادسازی شهرهای بستان و خرمشهر، فتح جزایر مجنون، بندر استراتژیک فاو و سایر حوادث مرتبط با جنگ مانند جمعه خونین مکه و کشتار حجاج بی دفاع کشورمان توسط آل سعود در مرداد ماه سال ۱۳۶۶، فاجعه انسانی در شهر حلبچه، عملیات تهاجمی منافقین در روزهای پایانی جنگ و مقابله نیروهای رزمنده با آن‌ها در عملیات مرصاد را روایت می‌کند.

موضوع اصلی کتاب درباره دفاع مقدس است اما در مقدمه کتاب به خاطرات دوران انقلاب از جمله ساقط نمودن مجسمه شاه، تشییع جنازه شهدای انقلاب و سایر حوادث تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره شده که برای نسل جوان و نوجوان قابل توجه است.

کتاب «روطه؛ جبهه‌ای به عرض ۱۰ متر» در قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است که در غرفه‌های این انتشارات در سالن مولوی و فردوسی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم مشهد در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.