استاندار خراسان رضوی گفت: به رغم این که معادن بسیار خوبی در بردسکن وجود دارد اما تولید بیشتر این معادن به‌صورت خام‌فروشی است

خام‌فروشی معادن بردسکن/ ضرورت کمک به معین‌های اقتصاد مقاومتی
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی  در بردسکن اظهار کرد: این شهرستان نسبت به‌دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی دارای امتیازات بیشتری است.

وی با اشاره به‌وجود معادن مس و طلا در این شهرستان آینده روشنی را با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در این شهرستان پیش‌بینی کرد و افزود: به رغم این که اکنون بیشتر معادن به‌صورت خام فروشی تولید دارند، اما امید است در آینده نه چندان دور با ایجاد فرآوری‌های لازم، این خام‌فروشی تبدیل به‌فرآوری محصولات مختلف از مس و طلا در این شهرستان باشد.

رزم‌حسینی افزود: در حال حاضر ۶۱ شرکت و موسسه ملی و استانی مسئولیت کار اقتصادی را به‌عنوان معین به‌عهده گرفتند که جای خوشبختی است.

همچنین استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به کاشمر در جمع خبرنگاران این شهرستان نیز حضور یافت و گفت: کاشمر از جمله شهرستان‌های مهم مراکز تولیدی در استان خراسان رضوی است.

وی افزود: در این سفر از مجموعه زنجیره تولید دام و طیور و تامین خوراک دام و مجتمع کشاورزی که این در مجموعه احداث شده بازدید به عمل آمد که یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های تولید دام و طیور کشور در این منطقه است.

رزم حسینی بازدید از کارخانه نساجی در این منطقه را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: این مجموعه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای بهره‌برداری نیازمند منابع مالی و تسهیلات بوده که مقرر گردید، پرداخت شود.

وی افزود: براساس گفته خود مسئولان کارخانه این مجموعه طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۰۰ نفر نیز مشغول به کار خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امیدواریم در سال رونق تولید با همدلی و همراهی که در مسئولان وجود دارد همه امکانات را برای کمک به معین‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید بسیج کنیم.

وی گفت: با این طرح تلاش می‌شود نه تنها واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل را فعال کنیم بلکه واحدهای جدیدی را در استان تاسیس کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.