وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزشمندترین نسل هر جامعه‌ای، نسل جوان است و شاید به همین دلیل دشمنان اولین هدفی که نشانه می‌روند، نوجوانان و جوانان هستند.

بطحایی: «نوجوانان و جوانان» اولین هدف دشمنان هر جامعه‌ای هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، شامگاه دیروز برای دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه و شرکت در مراسم افطار مدرسه شبانه‌روزی دخترانه سمیه، به شهرستان طالقان رفت.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت:‌ بنده مدتی در استان البرز خدمت کرده‌ام و با منطقه، مردم و فرهنگ طالقان از دیرباز آشنا هستم؛ این شهرستان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی از همراهی با میرزا کوچک‌خان جنگلی گرفته تا پس از انقلاب دستاوردهای بسیار مهمی برای کشور داشته است و بسیاری از بزرگان از این منطقه آمده‌اند از همین‌رو حضور در شهرستان طالقان افتخاری بزرگی است.

وی ادامه داد: بدانید ارزشمندترین نسل هر جامعه‌ای، نسل جوان آن است و هیچ ثروت، معدن و انباشتی برای جامعه ارزشش مانند نوجوانان و جوانان نیست؛ شاید به همین دلیل دشمنان اولین هدفی که نشانه می‌روند نسل نوجوان و جوان است.

بطحایی افزود:‌ از طرفی برای ما معلمان افتخار بزرگی است که خداوند شغل معلمی را نصیب‌مان کرده و این ثروت ارزشمند را در اختیار ما قرار داده است؛ هیچ مروارید و صدف گران‌بهایی ارزشمندتر از نسل نوجوان و جوان ما نیست؛ چرا که فردای این کشور به دست شما جوانان ساخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد:‌ این شما نوجوانان و جوانان هستید که فردا مشخص می‌کنید ایران و جامعه اسلامی ما چه شکل و شمایلی داشته باشد؛ بنده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل، پیشکسوت و بازنشسته به شغل خود افتخار می‌کنیم. 

بطحایی افزود: هرچند اکنون کاستی‌ها خیلی زیاد است ولی ما تلاش می‌کنیم محیطی را فراهم کنیم تا شما نوجوانان و جوانان در این محیط برای زندگی فردای خود برنامه‌ریزی کنید تا وقتی اجتماع به دست‌تان سپرده شد بدانید گره‌ها را چطوری باز کنید و این افتخار بزرگی است.

وی گفت: از خداوند می‌خواهم ان‌شاءالله کم و کاستی‌ها زودتر برطرف شود و برنامه‌ها و امکانات آن طور که شایسته است در اختیار شما دانش‌آموزان قرار گیرد زیرا فرزندان ما بیش از آنچه در اختیارشان گذاشتیم شایسته خدمت هستند؛ امیدواریم خداوند کمک کند تا بتوانیم این امکانات، منابع و برنامه‌های پرورشی مناسب را در اختیار قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: این جلسه به پیشنهاد وزیر و طی علاقه‌مندی که وی به مدارس شبانه‌روزی دارند برپا شد. بر همین اساس فرصتی مهیا شد تا دوباره در ماه رمضان با دانش‌آموزان بنشینند و صمیمانه گفت‌وگو کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه چنین مراسم‌های عرفانی، ارزش بیشتری از جلسات رسمی دارند، گفت: همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند ای کاش تمام مدارس ما شبانه‌روزی شوند. یعنی آنقدر فضا با نشاط، معنوی، مفرح و ... باشد تا دانش‌آموزان خود تمایل به حضور تمام وقت در این محیط داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.