دو طرح در بخش طیور و گردشگری با حضور استاندار خراسان رضوی در کاشمر به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۲ طرح در بخش‌های طیور و گردشگری با حضور استاندار در کاشمر
به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم مدیر زنجیره تولید کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر گفت: سالنی که امروز افتتاح شد سومین سالن مرغ تخم‌گذار پرطلایی در این زنجیره تولید با ظرفیت ۱۰۰ هزار مرغ و ۱۵۰۰ متر زیربناست.

قدیر صالحی افزود: سرمایه‌ هزینه شده در این پروژه برای به بهره‌برداری رسیدن ۶ میلیارد تومان است و همچنین مجموعه مرغ مادر در قسمت شمالی با ۲۱ سالن به ظرفیت ۱۲۰ هزار و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان هزینه احداث شده است.

وی اظهار کرد: اکنون در این مجموعه ۳۹۰ نفر مشغول به کار هستند که با راه‌اندازی سایر فازها به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر افزایش خواهند یافت.

صالحی افزود: انتظار داریم گره‌های تولید باز شود؛ در حال حاضر به این نتیجه رسیدیم که اگر در شروع کار، به جای دریافت زمین از دولت، زمین ملکی خریداری می‌کردم امروز اسناد آن در اختیارم بود، نه اینکه با گذشت ۴ سال هنوز مدرکی در این زمینه ندارم.

وی اظهار کرد: هرچند از ۴ سال قبل برای افزایش ظرفیت گاوداری از ۱۰۰ راسی به ۵۰۰ رأسی تقاضای زمین کرده‌ایم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

صالحی بیان کرد: مشکلات در حوزه تولید زیاد شده و برای رفع آن‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان در استان و حتی کشور هستیم، سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه تولید به خصوص در شهرهایی کوچک همانند کاشمر نیازمند امنیت هستند که بخش کارگری از آن جمله است.

وی افزود: متاسفانه بانک‌ها ظلم بسیاری به تولید کنندگان می‌کنند و به هیچ عنوان توجهی به بخش تولید نداشته و تنها قوانین خود را اجرا می‌کنند.

صالحی عنوان کرد: تاکنون چهار مرتبه به عنوان تولید کننده نمونه کشوری معرفی شدم و انتظارمان این است که مسئولان بجای سنگ‌اندازی و ایجاد بروکراسی اداری از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کنند.

همچنین استاندار خراسان رضوی در مراسم دیگری ششمین اقامت‌گاه بوم‌گردی و اقامت‌گاه گردشگری تنسگل در روستای فروتقه از توابع بخش مرکزی کاشمر _در زمینی به مساحت ۶۶۰ متر مربع و زیربنای ۷۶۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال_ را افتتاح کرد.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.