یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: به همت مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد از ارقام جدید گندم و جو متحمل به شوری با نامهای برزگر و گلشن جهت کشت در اراضی شور کشور رونمایی شد.

 ارقام گندم و جو متحمل به شوری در استان یزد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، سیّد جمال سجادی پور اظهارداشت: اراضی استان عمدتا به دلیل اقلیم منطقه شور بوده و دستاورد جدید این مرکز در جهت بهره وری بهتر و افزایش درآمد کشاورزان مهم است.

وی افزود: گندم برزگرجدیدترین رقمی است که پس از ارقام کویر، بم، سیستان، نیشابور، ارگ، افق و نارین به ارقام گندم کشور معرفی شده  که مطالعات و تحقیق بر روی آن از سال ۸۲ شروع و اکنون به مرحله تکثیر و تولید رسیده است.

سجادی پورتصریح کرد: مقاومت گندم برزگر به ریزش، خوابیدگی، تحمل در برابر شوری، کیفیت آرد خوب و میانگین عملکرد ۴.۶ تن در هکتار از جمله مشخصات و مزایای این نوع گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین دستاورد دیگر استان را معرفی رقم جو گلشن برشمرد وگفت: این رقم بعد ازارقام افضل، خاتم ومهرچهارمین رقم جو متحمل به شوری درکشور بوده که تحقیقات آن ازسال ۸۵ در یزد شروع شد و در حال حاضربه نتیجه رسیده و مقاومت جو گلشن به شوری، ریزش و خوابیدگی و عملکرد ۵تن درهکتار از مشخصات برجسته این نوع جو است .

وی افزود : هم اکنون دراستان ،گندم در سطح ۱۱ هزار هکتار و تولید ۴۰ هزارتن و جو در سطح ۲۹۰۰ هکتار و تولید ۹هزار تن کشت می شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.