نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سیل سال ۹۶، هیچ اقدام عملی برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده در کلات صورت نگرفته است.

هیچ اقدام عملی برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده در کلات صورت نگرفته است

به‌گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت السلام  پژمانفر،  نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده در کلات، گفت: هیچ اقدام مناسب اجرایی برای مردم مناطق سیل‌زده در کلات انجام نشده، فقط با پیگیری‌هایی که بنده داشتم، زمینی به‌وسعت ۵ هزار متر مربع برای ساخت منزل برای کسانی که خانه‌های خود را در سیل از دست داده‌اند، از طرف وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تنها کاری که انجام شده تا به‌حال، تخصیص همین متراژ زمین است و حتی کار نقشه‌برداری آن هم برای ساخت واحد مسکونی انجام نشده و طبق برنامه مقرر شده که کمیته امداد و بنیاد مسکن، واحدهای مسکونی برای سیل‌زدگان را در این زمین ۵ هزار متری بسازند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این، اما زندگی مردم بعد از سیل عملا با مشکل مواجه است و با وجود اینکه حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در سیل تخریب شده‌ است، هنوز حتی یک واحد بازسازی نشده و اقدامی صورت نگرفته است.

پژمانفر با بیان اینکه در سیلاب‌های اخیر به‌اکثر زمین‌های کشاورزی مناطق کلات که در معرض سیل قرار دارند خسارت وارد شده است، افزود:  مردم خسارت جدی از این سیلاب‌ها متحمل شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکسری مسائل باید در کلات به‌صورت ریشه‌ای حل شود، کلات هر سال در سال‌های ۹۶-۹۷ و امسال دچار بحران‌های سیل بوده و هست.

وی یکی از مسائل مهم برای جلوگیری از سیل در کلات را آبخیزداری و آبخوان‌داری و احداث دیواره‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانیکه این دیوار احداث نشود کلات و روستاهای آن در معرض آسیب است، البته این شهر همیشه به‌دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته در معرض سیل قرار داشته است.

پژمانفر افزود: گاهی کل محصول کشاورزی این منطقه بر اثر سیل از بین رفته؛ این مسائل و مشکلات همه روی هم جمع شده و باعث شده تا ما با کاهش جمعیت در کلات و مهاجرت به‌سمت مشهد مواجه باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی این کوچ جمعیت از کلات به‌مشهد را یک فاجعه خواند که در حال رخ دادن است و گفت: در منطقه کلات نسبت به‌سال‌های گذشته پنج درصد کاهش جمعیت داشته‌ایم.

وی ابراز کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که در ۲۰ مرداد سال ۹۶ شاهد وقوع سیل در منطقه کلات بودیم و بنا شد مشکل شبکه آبرسانی روستایی بعد از این سیل حل و فصل شود، اما هنوز که هنوز است مشکل لوله‌کشی و آبرسانی روستایی این مناطق که بر اثر سیل تخریب شده، حل نشده است و ما شاهد بحران در این منطقه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.