اخبار منتشر شده مبنی بر ترک برداشتن قسمت سر مجسمه نادرشاه، صحت ندارد.

ترک برداشتن سر مجسمه نادرشاه افشار صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اخبار منتشر شده به نقل از یکی از کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر ترک برداشتن قسمت سر مجسمه نادرشاه، صحت ندارد.

مرجان اکبری گفت: در پی انتشار شایعه ای مبنی بر ترک برداشتن سر مجسمه نادرشاه، بازدیدهای لازم در این خصوص انجام شد و تاکنون گزارش مکتوبی از هرگونه ترک در این مجسمه ارائه نشده و مجسمه در وضعیت عادی است.

این مسوول با اشاره به پایان دو مرحله مرمت مجسمه نادرشاه، اضافه کرد: مرحله سوم مرمت این اثر، مرحله تثبیت است که قرار شده به روش نانو تثبیت مجسمه انجام شود.

وی ادامه داد: پژوهشکده باستان شناسی امسال این اقدام را انجام می دهد که طبق پیش بینی ها طی دو تا سه ماه آینده این عملیات اجرایی شود.

مجسمه نادر شاه افشار در سال ۱۳۴۲ توسط هوشنگ سیحون طراحی و توسط استاد بزرگ مجسمه سازی ایران استاد ابوالحسن صدیقی ساخته و در چهار راه شهدای مشهد در باغ نادری و در بالای بنای یادبود نادرشاه افشار نصب شده است.

مصالح به کار رفته شده در این اثر به طور عمده از سنگ های  سخت گرانیت کوهسنگی که در مشهد واقع شده، مورد استفاده قرار گرفته است.

 این اثر نفیس بیش از ۱۴ تن وزن دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.