مسوول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه از مراکز موفق در زمینه ترویج زایمان طبیعی و ایمن در کشور به شمار می‌رود.

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ترویج زایمان طبیعی و ایمن

به گزارش قدس آنلاین، فریده فرخی با بیان اینکه این دانشگاه به اهداف ترسیم شده در زمینه کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی ایمن دست یافته است تصریح کرد: عملکرد مراکز درمانی در زمینه ترویج زایمان طبیعی ایمن در مناطق زیر پوشش دانشگاه و دیگر دانشگاه ها و دانشکده های مستقر در منطقه۹ به طور مستمر پایش می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطب ۹کشوری یکی از قطب های موفق در زمینه کاهش سزارین و افزایش زایمان ایمن محسوب می شود و با توجه به اینکه درصد ولادت در این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور نیز بالاست، این امر موجب شده است که در شاخص های کشوری نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

مسوول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: براساس ارزیابی های انجام شده، میزان سزارین از سال۹۲ تا کنون ۲۰درصد کاهش یافته است.

فرخی افزود: پارسال میزان سزارین های تکراری ۱.۹درصد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاهش و میزان سزارین های نخست نیز در قالب برنامه تحول نظام سلامت از ۴۵درصد به ۳۵درصد کاهش یافته است که نسبت به شاخص کشور که ۴۷درصد است، مطلوب ارزیابی می شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۴درصد سزارین های انجام شده در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه تکراری است.

این مسوول برگزاری دوره های آموزشی، انجام زایمان های فیزلوژیک، استفاده از روش مامایی همراه و خصوصی و استفاده از روشهای زایمان بدون درد به همراه دارو و غیردارویی را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای ترویج زایمان طبیعی در مراکز درمانی زیر پوشش در حال انجام است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.