رییس اتحادیه تولیدکنندگان مواد پلاستیکی مشهد گفت: با توجه به اینکه تولید کنندگان پلاستیک در ایران به لحاظ تکنولوژی روند رو به رشدی دارند، در حال حاضر محصولات تولید داخل با کالاهای چینی و ترک رقابت دارد و توانسته ایم بازارهای هدف به دست بیاوریم.

تولید محصولات پلاستیکی مشکل مواد اولیه وقیمت ندارد/پلاستیک ایران بازارهای صادراتی را تسخیرکرده است

قاسم‌علی اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از نیمه دوم سال ۹۷ که مواد اولیه جهش قیمتی قابل توجهی داشت تا به امروز افزایش قیمتی نداشته ایم چون مبنای قیمت این مواد ارز ترجیحی است که در بورس کالا عرضه می شود وهر هفته هم این رقم در بورس اعلام می شود در واقع ما هر هفته شاهد نوسانی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومن هستیم  ولی این افزایش در پایه قیمتی نیست.

وی افزود: خوشبختانه در صنعت پتروشیمی و مواد اولیه ایران به خودکفایی صد در صد رسیده و حتی مازاد تولید صادر می شود . مشکل صنف ما تنها در بحث توزیع بین تولید کنندگان است آنهم در بخش صنوف تولیدی که در تامین مواد اولیه کمی دچار مشکل هستند و من امیدوارم با فعال کردن تعاونی بتوانیم مواد اولیه این صنف را هم به راحتی تهیه کنیم.

با توجه به اینکه تولید کنندگان پلاستیک در ایران به لحاظ تکنولوژی روند رو به رشدی دارند ،  در حال حاضر محصولات تولید ایران  با محصولات چینی و ترک رقابت دارد و توانسته ایم بازارهای هدف را حتی در این کشور ها به دست بیاوریم.

اسلامی گفت: من در همین جا از مسئولین می خواهم که با توجه به وضع مناسب بازار ، این صنف را در بحث تسهیلات و بازیابی محصولات  یاری کنند ، چون تکنولوژی تولید این محصولات  باید به روز شود .

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.