البرز - یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضا شورا از کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهردر قالب لوایح و طرح های دولت و انجام برخی اقدامات در محدوده شهری بدون هماهنگی با مدیریت شهری گلایه هایی را مطرح کردند.

گلایه اعضای شورای شهر از کاهش اختیارات مدیریت شهری توسط دولت

به گزارش قدس آنلاین، رییس شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه در یکصد و چهل وسومین جلسه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور اظهار کرد:متاسفانه در چندسال گذشته شاهد کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهردر قالب لوایح و یا طرح هایی هستیم که توسط دولت به مجلس ارائه می شود.

عباس زارع افزود: برای نمونه شاهد اقداماتی در محدوده شهری بدون هماهنگی با شورا و شهرداری هستیم هر چند مبنای قانونی دارند اما بنظر می رسد که در جهت همان کاهش اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری ها است که تهدیدهایی در آینده برای شهر ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اختیار بررسی بندهای بالادست از شوراهای اسلامی صادر شده است، گفت: شوراهای شهر مرجعی برای تصویب طرح های جامع و تفصیلی شهرها نیستند و در قانون شهرسازی این موضوع حذف شد و این موضوع باعث کاهش اختیارات شهرداری ها شده است.

زارع خطاب به شهردار گفت: در هفته گذشته متوجه شده ایم در اراضی که شهرداری قرارداد بسته و مشاور گرفته است و قرار بوده مطالعاتی را انجام دهد چند صد هکتاراز آن اراضی  که درشمال غرب کرج و درحریم کرج واقع شده اند توسط اداره کل راه و شهرسازی به یک بانک واگذار شده است.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در کنار استاندار و نمایندگان مجلس و دیگر اولیای شهر در جریان اقدامات شهرداری در چند سال گذشته دراراضی شمال غرب کرج قرار داشته اند، گفت: همه از انجام این پروژه ها رضایت داشتند اما در حال حاضر به دلیل اینکه یک مشکلی در یک نقطه دیگر خارج از شهرستان کرج اتفاق افتاده است غرامت آن باید از اراضی ای پرداخت شود که جزو حریم شهر بوده و شهرداری می تواند برنامه هایی داشته باشد و این اراضی در دست شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در قالب یک طرح بالادست دراین خصوص برنامه ریزی شده ومدارک لازم در این خصوص جمع آوری شده است و از استاندار البرز و ارگان های مرتبط خواهشمندیم هماهنگی های لازم در این زمینه را صورت دهند.

زارع  با بیان اینکه بایستی مدیریت شهری در جریان فعل و انفعالاتی که در حاشیه شهر صورت می گیرد باشد، گفت: این نشان دهنده لطمه هایی است که در کاهش اختیارات شوراها در چند سال گذشته داشته ایم و گاهی توسط مرکز نشینان در پایتخت تصمیم هایی برای اراضی یک مجموعه شهری دارند و تبعات آن را باید مردم آن شهر در آینده به دوش بکشند.

نائب رئیس شورای شهر نیز در ادامه با اشاره به عدم اجرای پروژه های نیمه تمام در کرج گفت:پروژهایی که دوره های قبل شوراها وشهرداری نیمه تمام مانده است به بهره برداری برسد و این مستلزم آن است که برنامه های لازم برای اتمام پروژه ها در نظر گرفته شود.

منصور وحیدی افزود: تا زمانی که پروژه های اساسی به اتمام نرسیده است زدن کلنگ در هسته مرکزی شهر از جمله میدان حصارک و میدان سپاه که با مشکلاتی روبرو هستیم ضرورتی ندارد و در این زمینه مطالعات و بررسی شود که انجام پروژه های غیر ضروری انجام نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.