رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: ۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ریجستری مسافری تلفن همراه است، لذا مردم توجه داشته باشند که تلفن‌های همراه ریجستر نشده خود را در سامانه ثبت کنند تا غیر فعال نشود.

۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ریجستری مسافری موبایل/افزایش مراجعه مردم به تعمیرکاران
به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری حداد  با اعلام این خبر افزود: در چند ماه اخیر به دلیل کمبود کالا و مشکلات ارزی تامین نیاز بازار از طریق مسافری صورت می‌گرفت به این صورت که تلفن همراه به صورت قاچاق وارد کشور و سپس با پرداخت هزینه‌های دولت توسط خریدار فعال سازی شبکه صورت می‌گرفت.  
وی با اشاره به اینکه تامین نیاز بازار از این طریق مزیت‌هایی چون ارزان رسیدن تلفن همراه به دست مصرف کننده را دارد اما از طرفی هیچ پشتیبانی برای تلفن همراه ارائه نمی‌شود، ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته به دلیل تصمیمات دولت شرایط واردات تلفن همراه دشوارتر و واردات توسط تجار انجام می‌شود، لذا باتوجه به واردات توسط تجار سیستم مسافری قطع خواهد شد و از طرفی مدتی برای مردم در نظر گرفته شده تا تلفن‌های همراه غیر ریجستر شده خود را تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه در شبکه فعال‌سازی کنند.
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که پس از تغییر و تحولات سامانه ورودی تلفن همراه و واردات توسط تجار به دلیل حذف معافیت ۸۰ دلاری سامانه مسافری، بازار با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. اما از طرفی کالا با خدمات پس از فروش ارائه می‌گردد.
اکبری‌حداد با اشاره به اینکه عمر مفید تلفن همراه در استانداردهای جهانی در حدود ۱۸ ماه الی ۲ سال است، بیان کرد: باتوجه به مشکلات و گرانی‌های اخیر الگوی مصرف مردم تا ۵ سال افزایش یافته لذا در این خصوص روی آوری مردم به تعمیرکاران افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات که امروزه با آن مواجه هستیم تعمیرکاران غیرمجاز است، هم‌اکنون اعضای صنفی تلفن همراه مشهد ۱۵۰۰ عضو که از این تعداد ۲۰۰ نفر تعمیرکار تلفن همراه محسوب می‌شوند، لذا از مردم تقاضا داریم به تعمیرگاه‌های مجاز و دارای برچسب مربوطه تعمیرکار اتحادیه تلفن همراه مراجعه کنند.
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد با بیان اینکه تلفن همراه وسیله‌ای نیست که مردم دست‌دوم آن را خریداری کنند، بیان کرد: بیشترین شکایات بررسی شده توسط اتحادیه تلفن همراه مربوط به گوشی‌های آیفون کارکرده است به این صورت که مردم با هزینه‌های بسیاری تلفن‌های کارکرده به ظاهر سالم خریداری می‌کنند اما در باطن مشکل دار است. لذا از مردم تقاضا داریم در خرید تلفن‌های همراه کارکرده دقت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.