مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، طرح اهدای خون کرامت علوی از 17 اردیبهشت ماه تا 15 خرداد ماه در کلیه پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

اجرای طرح «اهدای خون کرامت علوی» در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی، سید حمیدرضا اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، طرح اهدای خون کرامت علوی از 17 اردیبهشت ماه تا 15 خرداد ماه در کلیه پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: در این ایام کلیه پایگاه‌های اهدای خون آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند و این پایگاه‌ها در مشهد از ساعت 21:15 تا 1:15 بامداد روز بعد و در شهرستان‌های استان از 21 تا 24 آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

وی با اشاره به پایگاه‌های اهدای خون فعال استان در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها در مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه ثامن پارکینگ شماره 4 ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست به سمت حرم مطهر رضوی، پایگاه شهید کریمی واقع در منطقه قاسم‌آباد، بولوار شریعتی، نبش شریعتی 28، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، بین استقلال 2 و 4 بوده است و پایگاه‌های اهدای خون شهرستانی هم در شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور آماده پذیرش و خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

اسلامی با اشاره به احتمال کاهش میزان ذخیره‌سازی خون و انواع فرآورده‌های خونی خراسان رضوی، تصریح کرد: از همه مردم نیکوکار و روزه‌دار دعوت می‌کنیم تا در این ماه مبارک با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند، همچنین جمع زیادی از اهداکنندگان زمان‌های خاصی برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه انتخاب می‌کنند که یکی از این زمان‌‎های خاص سال در شب‌های ماه مبارک رمضان بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تأکید کرد: این خدمات در شب و شام ولادت کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حضرت مجتبی(ع)، شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) ساعتی پس از افطار و در روز عید سعید فطر هم پس از اقامه نماز عید تا اذان ظهر به‌صورت ویژه آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی هستیم، گفت: روزه‌داری هیچ‌گونه منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون اقدام کرده، پس از آن تا سحر مایعات بیشتری صرف کنند.

اسلامی افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 11 هزار و 713 نفر به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد از 9 هزار و 158 نفر خون‌گیری صورت گرفت.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و است، بیان کرد: از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها نکرده، با مراجعه در همه ایام سال به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند و در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز حتماٌ کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، طبق قانون امکان پذیرش و خونگیری از مراجعه‌کنندگانی که کارت ملی‌شان را به همراه ندارند، وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.