رئیس اتحادیه لوازم یدکی مشهد گفت: مشکل اصلی ما در این صنف توزیع لوازم یدکی در واحدهای خدماتی غیر مجاز است ، چون در مراکز نظارتی اتحادیه از حداقل استانداردها در تهیه و تامین لوازم یدکی استفاده میکنیم .

قیمت لوازم یدکی پنج برابرشده /افزایش فروش لوازم یدکی اوراقی بجای قطعه نو

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: در حال حاضر بحران ناخواسته نوسانات نرخ ارز در بازار، قطعات یدکی خودرو را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. و نمی‌شود این قضیه را که بخش بزرگی از بازار قطعات لوازم یدکی از طریق واردات تأمین می‌شود و شرایط این بازار به وضعیت نرخ ارز بستگی دارد  را نیز نادیده گرفت. در واقع قیمت تمام شده کالا برای مشتری در صنف لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ دلار دارد و افزایش قیمت دلار در شرایط کنونی باعث نابسامانی‌ها و رکود شدیدی در این صنف شده است.

علیرضا اردکانی فر رئیس اتحادیه لوازم یدکی مشهد درتوضیح وضعیت حال حاضر بازار لوازم یدکی خودرو گفت: لوازم یدکی نسبت به سال گذشته حدود ۴تا۵ برابر گران‌تر شده است که عواملی مانند افزایش قیمت ارز و تحریم هایی که الان کشورمان با آن مواجه است و موانعی که در حال حاضر برای ورود اجناس ایجاد شده است همه و همه دست به دست هم داده اند و این بازار را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: در خصوص قطعات اتومبیل‌های خارجی تقریبا همه قطعات از خارج کشور وارد می‌شود. در خصوص قطعات اتومبیل‌های داخلی هم باید بگویم که ساخت قطعات هم وابسته با مواد اولیه ای است که باید وارد شود و وجود مشکلات ذکر شده بازار با با مشکلاتی مواجه کرده است.

و دقیقا به همین علت و گران کردن مواد اولیه ای که شرکت ها در اختیار کارخانجات داخلی می گذارند که دلیل گران کردن ثطعات هم توسط کارخانجات هم همین است همه باعث گران شدن قیمت اتومبیل شده است.

اردکانی فر ادامه داد: درست است که کمبود قطعات نداریم ولی با این همه گرانی لوازم و بازار اشفته افراد را برای تهیه قطعات با مشکل مواجه کرده است. ما الان هیچ جور نمی توانیم از ارز دولتی در تهیه مواد اولیه ساخت لوازم یدکی استفاده کنیم چرا؟ چون ما در اولویت نیستیم چون از لوازم یدکی مهمتر وضعیت معیشت مردم است و دولت هم خودش را موظف به تامین مواد خوراکی است. البته در مورد تهیه لاستیک به این شکل نیست.

وی در خصوص دغدغه صنف لوازم یدکی ماشین گفت: مشکل اصلی ما در این صنف توزیع لوازم یدکی در واحدهای خدماتی غیر مجاز است چون ما در مراکز نظارتی خودمان همه سعیمان بر این است که از حداقل استانداردها در تهیه و تامین لوازم یدکی استفاده کنیم ولی برخی از مراکز غیر مجازی که گفتم  از نظارت ما به دور است و این قضیه برای ما مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

متاسفانه این مراکز غیر مجاز در گرانی کاذب لوازم یدکی تاثیر گذارند. این مراکزدر تعمیر اتومبیل ها از برندهایی استفاده می کنند که مورد تایید ما نیست گاهی حتی از اجناس تعمیری به جای جنس نو در تعمیر ماشین ها استفاده می کنند البته لازم به ذکر است که در حال حاضر هفته ای دو روز گشت مشترکی با همکاری سازمان صنعت و معدن در ارتباط با کالای قاچاق و تقلب و هفته ای یک روز هم با نظارت اتاق اصناف در رابطه با تداخل صنفی به این تخلفات رسیدگی می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.