سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی جدید رژیم صهیونیستی را به فروش سلاح به کشورهای ناقض حقوق بشر از جمله امارات متهم کرد.

عفو بین‌الملل: اسرائیل به کشورهای ناقض حقوق بشر تسلیحات می‌فروشد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان عفو بین الملل در گزارش جدیدی رژیم صهیونیستی را به فروش سلاح و تجهیزات جاسوسی به کشورهای ناقض حقوق بشر از جمله امارات، سودان جنوبی و میانمار متهم کرد.

در این گزارش که از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان عفو بین الملل در سرزمین‌های اشغالی منتشر شد، آمده است شرکت‌های رژیم صهیونیستی به صادرات سلاح به کشورهایی که به شیوه‌ای نظام‌مند حقوق بشر را نقض می‌کنند، ادامه می‌دهد و در اغلب موارد این سلاح‌ها پس از چندین دور معامله به مقصد خود رسیده و در نتیجه آن‌ها نظارت بین المللی بر این روند را دور می‌زنند.

بنا به گزارش روزنامه هآرتص، عفو بین الملل از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزارت جنگ این رژیم خواست تا بر صادرات تسلیحات نظامی نظارت جدی تری اعمال کرده و دستورالعمل‌های شفافی، را که از سوی دیگر کشورهای غربی مورد استفاده است، اجرایی کنند. در ادامه گزارش عفو بین الملل که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، آمده است: عدم وجود نظارت و شفافیت برای دهه‌ها به اسرائیل اجازه داده تا تجهیزات و دانش دفاعی را در اختیار دولت‌ها و رژیم‌های دیکتاتوری قرار دهد.

سازمان عفو بین الملل به نام هشت کشور در گزارش خود اشاره کرد که برخی از آن‌ها در زمان خرید تسلیحات نظامی از رژیم صهیونیستی تحت تحریم تسلیحاتی بودند. نام کشورهای سودان جنوبی، میانمار، امارات، فیلیپین، کامرون، آذربایجان، سریلانکا و مکزیک در گزارش عفو بین الملل آمده است.

شماری از کشورهای که در گزارش عفو بین الملل به نام آن‌ها اشاره شد پیشتر به عنوان دریافت کننده تسلیحات دفاعی و اطلاعاتی معرفی شدند. به عنوان نمونه امارات از یک شرکت صهیونیست سازنده ابزار جاسوسی، نرم افزاری را به منظور هک کردن استفاده کنندگان گوشی‌های آیفون از جمله روزنامه نگاران خریداری کرد.

همچنین در گزارش عفو بین الملل یادآور شد علی‌رغم ممنوعیت فروش سلاح به سودان جنوبی، براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، ارتش این کشور سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی را در اختیار دارند.  فروش سلاح به این کشورها در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.