همدان _جلسه صحن شورا شهر همدان به ریاست کامران گردانوبا حضور آیت الله موسوی اصفهانی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

مدیران خدمت به مردم را در راس امور قرار دهند
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، نماینده استان همدان در مجلس خبرگان رهبری  در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: مدیران خدمت به مردم را در رأس امور قرار دهند.
آیت الله موسوی اصفهانی به بیان فلسفه ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: این ماه هنگامه نزول رحمت بر بندگان و خودسازی، رشد فضائل اخلاقی و رها شدن از قید و بندهای جسمی و مادی است.
وی با بیان اینکه در این ماه بندگان به میهمانی پروردگار خود فراخوانده می‌شوند تا برای کسب معرفت مهیا شوند و به قدر توان خود ذخیره‌ای شایسته را توشه آخرت کنند؛ یکی از مزایای روزه و روزه داری را داشتن تقوی برشمرد و اضافه کرد: ماه مبارک رمضان مقدمه نتیجه تقوا است و این ظرفیت را در انسان ایجاد می‌کند که در مقابل هیچ تهدید و هیچ انگیزه غیر الهی تسلیم نشود.
آیت الله موسوی اصفهانی اظهار کرد: اگر در مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و شخصی در مسیر الهی قدم برداریم حق به حق دار می‌رسد و اگر در کشور ما طبق قانون اساسی که مطابق احکام دینی و طبق موازین شرعی قدم برداریم مشکلات بسیاری رفع خواهد شد.
نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به الگوپذیری از امیرالمومنین علی (ع) و توجه به نهج البلاغه ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه نزدیکی به خداوند متعال و تقوا است و بر هر امام جمعه واجب شده که در دو نوبت خطبه‌های نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت کند.
آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه به نقش اعضای شورا و تصمیماتی که در پارلمان محلی اخذ می‌شود اشاره کرد و گفت: تمامی امضاها، تاییدها و تصمیمات مدیران و مسئولین، نامه اعمالی است که در روز قیامت به آن رسیدگی می‌شود و باید در تدوین برنامه‌ها انطباق آنها با شرع را مدنظر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید بر روی انطباق برنامه‌ها با آنچه شرع مقدس اسلام از ما خواسته تفکر کنیم، اظهار داشت: سعادت ما در پیروی از دستورات الهی است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: شورا با توجه به قانون و موازین دینی در تصمیم گیری های عمل می‌کند و سعی دارد رضایت خداوند متعال و منافع شهروندان را در نظر بگیرد.
کامران گردان در خصوص انتصابات مدیران و مسئولین در شهرداری افزود: از زمان انتصاب شهردار همدان انتظار تحول و تغییرات کلی در بحث انتصاب مدیران و معاونین بود که این موضوع طول کشید و این باعث بلاتکلیفی در شهرداری شده بود که نارضایتی مردم را به دنبال داشت.
وی افزود: امیدواریم با انتصابات جدید شاهد تحولاتی در شهر باشیم.
گردان همچنین با اشاره به اینکه شورای شهر هیچ دخالتی در انتصاب مدیران ندارد، اضافه کرد: انتظار می رود شهردار در اتصابات بازخورد احتمالی توسعه شهری را فراموش نکند.
رئیس شورای شهرهمدان در ادامه از تخریب ۲۱ واحد و بازگشایی معابر شهر همدان خبر داد و افزود: بازگشایی این معابر در مناطق شهرک ولی عصر(عج)، خضر، بلوار آیت الله رجایی، اسلام شهر و ... است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.