دادستان کاشمر گفت: با همت و کمک خیران کاشمری ۲۲۰ میلیون تومان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان جمع آوری شد.

کمک ۲۲۰ میلیون تومانی خیران کاشمری برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا طالعی در جشن حمایت که با حضور سرپرست اداره خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان رضوی، جمعی از خیران، نیکوکاران و مسئولان برگزار گردید، عنوان کرد: این جشن با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود. به رغم اینکه حمایت از خانواده‌ها و آزادی جرائم غیر عمد یک امر خیر محسوب می‌شود اما گاهی شاهد هستیم که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان کاشمر اظهار کرد: هرچند در حال تهاجم اقتصادی از سوی دشمن هستیم اما نسخه آن اقتصاد مقاومتی است. در وضعیت کنونی خانواده‌هایی که سرپرست بالای سرشان است و مشغول به فعالیت هستند زندگی برایشان سخت، سنگین و طاقت‌فرسا شده؛ چه برسد به خانواده‌هایی که سرپرست ندارند و یا از جانب مردم و حتی خانواده‌ها و اطرافیان‌شان به دلیل باور نادرست طرد شده‌اند.

طالعی عنوان کرد: برخی از اعضای خانواده‌های زندانیان به خصوص همسر همچون مرد استوار و مقاوم بار زندگی را به دوش می‌کشند به طوری که وقتی بسیاری مراجعه می‌کنند می‌گویند اگر یک چرخ خیاطی، دار قالی و یا تسهیلات اندک به آن‌ها داده شود، خواهند توانست به تنهایی چرخ زندگی را به حرکت درآورده و نیاز به هیچ کمکی نداشته باشند.

برخی خانواده زندانیان به یک وعده غذای گرم محتاج هستند

وی افزود: برخی از خانواده‌های زندانیان نه تنها هیچ گونه منبع درآمدی ندارند بلکه توانایی کارکردن نیز ندارند و حتی گاهی به نان شب نیز محتاج هستند.

دادستان کاشمر گفت: زیر پوست شهر فراوان هستند خانواده‌هایی که در اداره کردن زندگی خود با مشکلات جدی مواجه هستند که اگر فقط بشنویم و نبینیم در بسیاری موارد باور نمی‌کنیم. بسیاری از موارد عمق فاجعه بسیار بیشتر از این است به طوری که خانواده‌هایی در کاشمر داریم که حداقل امکانات زندگی و معیشت را ندارند و گاهی به یک وعده غذای گرم محتاج هستند.

طالعی بیان کرد: این خانواده‌ها در جرمی که همسرشان انجام داده هیچ تقصیری نداشته‌اند اما رنج‌های این اتفاق آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، طلاق، فقر، ناامنی، مشکلات روانی و... را برای این‌ها به دنبال دارد.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان انجمنی غیرانتفاعی بوده که از اهداف و وظایف آن‌ها کمک به خانواده زندانیان بوده و برای خانواده‌ها و خود زندانیان حرفه‌آموزی و اشتغال ایجاد می‌کند.

طالعی گفت: هرچند به این انجمن‌ها کمک‌هایی از سوی سازمان زندان‌ها و نهادهای ذیربط می‌شود اما آنقدر نیست که به اهداف انجمن برسیم و در واقع منبع اصلی درآمدها و فعالیت‌های انجمن فقط کمک‌های مردمی و خیران است.

وی در پایان به مهم‌ترین اقدامات انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: توزیع ۱۸ کارت هدیه هرکدام به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، توزیع لوازم تحصیل در بین ۱۶۰ دانش‌آموز با اعتبار ۱۲ میلیون تومان، معرفی برای وام‌های ضروری به تعداد ۳۶ مورد، کمک به تعمیرات خانه مددجویان، توزیع  البسه تابستانی، گوشت گرم، مرغ تازه و سبد کالا و... از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.