گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ ساله نقش به سزایی در اقتصاد و اشتغال خراسان رضوی و تعاملات بازرگانی بین ایران و افغانستان دارد.

گمرک دوغارون، عامل کلیدی اقتصاد و اشتغال خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست فرمانداری تایباد گفت: روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع کشور افغانستان در قالب تجار و رانندگان در آن تردد دارند که می تواند زمینه ساز تعاملات بیشتر با این کشور دوست و همسایه در حوزه های مختلف باشد.

محسن سیاح افزود: بیشترین حجم کار این گمرک ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی  و هندی و دیگر کشورهای همسایه افغانستان، از طریق کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس به گمرک بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرک های مرزی ترانزیت می شود.

وی گفت: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و نقش بسزایی در اقتصاد دو کشور ایفا می کند.

سیاح همجواری این شهرستان با کشور افغانستان را فرصت طلایی در زمینه های مختلف اشتغالزایی دانست و افزود: بیش از ۵۰ درصد صادرات استان خراسان رضوی از گمرک و مرز دوغارون انجام می شود.

وی گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از طریق این گمرک به بازارهای هدف افغانستان صادر می شود که نشان از علاقه مندی بازارهای این کشور به کالاهای ایرانی دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.