رئیس هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی  از راه اندازی لیگ وزنه برداری در این استان خبر داد و گفت: لیگ وزنه برداری پس از ۱۰سال دوباره فعال خواهد شد و امیدواریم پویایی وزنه برداری در استان خراسان رضوی به خصوص شهرستان ها باز گردد.

راه اندازی لیگ وزنه برداری خراسان رضوی پس از ده سال!

سعید حسینی مقدم در حاشیه سفر به تربت جام در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: در حال حاضر وزنه برداری در استان خراسان رضوی به خصوص در شهرستان تربت دچار رکود شده است که لازم است دوباره وزنه برداری به روزهای اوج خود برگردد و باید از زیر ساخت ها شروع کنیم.
وی گفت: اکنون سه ماه از سکانداری من در هیأت وزنه برداری استان خراسان رضوی می گذرد و زمانی که هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی را تحویل گرفتم فقط ۵ میلیون و دویست هزار تومان در حساب هیأت استان وجود داشت که بلاک شده بود اما علی رغم مشکلات موجود اقتصادی تاکنون  توانسته ایم حدود ۴۵ میلیون تومان تجهیزات خریداری و برخی هم ثبت سفارش شده است.
رئیس هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی با تاکید براینکه نگاه ما به شهرستان ها ویژه خواهد بود در تجهیز خانه وزنه برداری دیدگاه متمرکز به مشهد نخواهیم داشت و باید وزنه برداری از شهرستان ها شکل بگیرد تا با توجه به استعداد های منطقه ای بتوانیم لیگ پویایی در استان به میزبانی شهرستان ها شروع شود.
وی تصریح کرد:  لیگ استانی را شروع خواهیم کرد و دوره اول در  ۳۱ خردادماه از شهرستان قوچان شروع و بعداز آن فریمان در شهریورماه میزبانی مسابقات خواهد بود ودر دوره سوم مسابقات در آبانماه به میزبانی تربیت حیدریه و پایان لیگ به میزبانی  مشهد در سال جاری به پایان خواهد رسید و این مسابقات بصورت چهار دور در شهرستان میزبان برگزار خواهد شد و در صورت آمادگی تربت جام مسابقات سوپر کاپ استان را در این شهرستان برگزار خواهیم کرد.
سعید حسینی مقدم با تاکید براینکه حضور میدانی رئیس هیات وزنه برداری استان در شهرستان ها خاله بازی نیست گفت: باید هیأتهای وزنه برداری استان ها فعال شود و ما برای رفع مشکلات و دغدغه ورزشکاران به شهرستان ها سفر می کنیم و تلاش می کنیم با تجهیز خانه های وزنه برداری دوباره لیگ را پس از ۱۰سال فعال خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی از نظر رتبه برداری در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۹ را داشته که یک فاجعه است و در شان وزنه برداری استان نیست در حال حاضر ما حرفی برای گفتن در سطح ملی نداریم و با برنامه ریزی های خوبی که انجام داده ایم افق های روشنی برای ورزش وزنه برداری استان متصور هستم و در حال فعال کردن هیأت های وزنه برداری در شهرستان ها می باشم و بزودی هیأت های وزنه برداری در شهرستان های چناران، کلات و درگز تأسیس خواهد شد هرچند این رویکرد مستلزم هزینه است اما برای اولین بار تشکیل خواهیم داد.  
سعید حسینی مقدم در ادامه به وضعیت شهرستان تربت جام اشاره کرد افزود: مشکلات را درک می کنم ورزش وزنه برداری تربت جام نیازمند زیر ساخت است و تربت جام نباید ورزش قهرمانی زنگ تفریح باشد ما در کنار ورزش تربت جام هستیم و رفع کاستی ها وظیفه ما بوده اما توانایی اختصاص سالن در توان ما نخواهد بود و باید ورزش و جوانان تربت جام محیا کند.
وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی وزنه برداری تربت جام جالب نیست گفت:  وزنه برداری در  تربت جام  دچار رکود شده است  و باید به اوج برسد و شهرستانی با غنای زیاد ورزشی که در وزنه برداری دارد باید توجه ویژه‌ای برخوردار باشد و تلاش خواهیم کرد در برنامه‌های ورزشی هیأت وزنه برداری استان خراسان رضوی یک مسابقه سوپر کاپ در این شهرستان برگزار شود تا شور و هیجان بعداز گذشت چند سال به این ورزش باز گردد.
وی خاطر نشان کرد: هیأت بانوان در رشته وزنه برداری باید در شهرستان فعال شود تا بتوانیم از این پتانسیل در جهت ورزش قهرمانی استفاده کنیم و هرچند بهترین گزینه استعداد یابی از مدارس است که می تواند به پشتوانه ورزش  کمک کند.
رئیس هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی همچنین به ارتفا داوری تاکید کرد و گفت: توانمندیهای کلاسهای مربیگری یک ارکان اصلی در هیأت ها می باشد و باید مربیان با دانش روز مجهز شوند و باید هرچه سریعتر شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.