۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 657138

ازدواج با «مهناز افشار» اگر بزرگ‌ترین اشتباه «یاسین رامین» نباشد، بدون شک کوچک‌ترینش هم نبوده است! به قول قدیمی‌ها از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، چیزی که در میان برخی مسئولان و فرزندانشان زیاد است، فساد!

شغل من آقازادگی‌ست!

محمد تربت‌زاده

ازدواج با «مهناز افشار» اگر بزرگ‌ترین اشتباه «یاسین رامین» نباشد، بدون شک کوچک‌ترینش هم نبوده است! به قول قدیمی‌ها از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، چیزی که در میان برخی مسئولان و فرزندانشان زیاد است، فساد! فسادهایی که، تُخل پُخل کردن‌های یاسین رامین در مقابلشان لنگ بیندازد! دور زدن هلال‌احمر، واردات شیرخشک فاسد و واردات داروی تاریخ گذشته در مقابل گم شدن دکل نفتی، هاپولی شدن 3000 میلیارد تومان و دود شدن 6 میلیارد یورو، کاه است در مقابل کوه! منظور اینکه دور زدن هلال‌احمر فسادی نیست که به خاطرش نامت برود روی صفحه اول جست‌وجوی گوگل، هشتگ نامت در توییتر ترند شود و مسئولان رده بالای مملکت درباره‌ات نطق کنند؛ مگر اینکه نامت به نام سلبریتی ‌پرحاشیه‌ای مثل «مهناز افشار» گره خورده باشد!

در ‌خانواده‌ای سیاسی چشم به جهان گشود!

از زندگینامه یاسین رامین اطلاعات زیادی در دست نیست و ما رسانه‌ها فقط می‌دانیم که او مثل ‌خیلی‌های دیگر در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و پدرش یعنی «محمدعلی رامین» از ‌جنجالی‌ترین چهره‌های سیاسی در دولت نهم و دهم بود. سیاستمداری که عمده شهرتش را مدیون درگیری با مطبوعات در دولت دهم است. اگرچه محمدعلی رامین اتهام برخورد شدید با مطبوعات در دولت دهم را رد می‌کند، اما یاسین‌خان همین چندسال پیش در ‌مصاحبه‌ای جنجالی، از جانب پدرش از روزنامه‌نگارانی که در دولت دهم بیکار ‌شده‌اند، عذرخواهی کرد!

در مورد مدرک تحصیلی یاسین رامین هم ‌شائبه‌های زیادی مطرح است، اما برخی از رسانه‌ها می‌گویند آقای رامین از یک دانشگاه آلمانی، دکتری گرفته است. همان رسانه‌ها البته او را به دوتابعیتی بودن هم متهم کرده‌اند. اتهامی که پس از سفر مهناز افشار به آلمان برای به دنیا آوردن فرزندش و گرفتن تابعیت این کشور، پررنگ‌تر هم شد. این اتهام اما هیچ‌وقت از سمت یاسین رامین یا همسرش تکذیب نشد.

یک دل نه صد دل عاشق

نام «یاسین رامین» نخستین بار سال 93 و پس از ازدواج جنجالی‌اش با مهناز افشار در ‌رسانه‌ها مطرح شد. ماجرای ازدواج یاسین رامین و مهناز افشار که از همان اول تمام نشانه‌های حاشیه‌ساز شدن را داشت، از این قرار بوده که یاسین رامین با وجود متأهل بودنش، یک دل نه صد دل عاشق مهناز افشار می‌شود و به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد! مهناز افشار هم شرط ازدواج را طلاق دادن همسر اول عنوان می‌کند و یاسین رامین هم شرط خانم بازیگر را تمام و کمال اجرا می‌کند. از آن طرف گندش درمی‌آید که یاسین‌خان 10 سال از مهناز افشار کوچک‌تر است، اگرچه مهناز افشار می‌گوید اختلاف سنی او با همسرش فقط چهار سال است!

یاسین رامین که انگار آقازاده بودن و ازدواج با مهناز افشار عطش دیده شدنش را نخوابانده است، «خاتمی» را برای خواندن خطبه عقد مراسم عروسی‌اش دعوت می‌کند تا کلکسیون ‌حاشیه سازی‌اش را تکمیل کند! از اینجا به بعد است که لابد پدر قید پسر را زده، از عروسش اعلام برائت کرده و در عروسی پسرش هم حضور پیدا نمی‌کند!

این پایان حواشی عروسی جنجالی یاسین رامین نیست و چند روز پس از عروسی، مرضیه برومند مدعی می‌شود یاسین رامین دوبرابر بودجه تئاتر کشور را در قالب زمین و املاک، پشت قباله مهناز افشار انداخته است. ادعایی که مهناز افشار آن را تکذیب کرد، اما محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی وقت رئیس‌جمهور دهم در سال 95 و پس از رو شدن پرونده‌های فساد یاسین رامین، مهریه چند ده میلیارد تومانی افشار را تأیید کرد.

شیرخشک فاسد

هنوز مُهر عروسی یاسین رامین خشک نشده بود که سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر به دلیل تصاحب اموال این جمعیت از او شکایت کرد. ماجرای شکایت تا دو سال بعد کش پیدا کرد تا اینکه سرانجام در مرداد سال 95، حکم دستگیری همسر مهناز افشار صادر شد. ماجرای شکایت برمی‌گردد به دولت دهم و آن طور که رسانه‌ها می‌گویند، آقای رامین به واسطه نفوذ پدرش در دولت دهم، مسئولیت شرکت «رشد» از شرکت‌های وابسته به هلال‌احمر در آلمان که در زمینه واردات داروهای گرانقیمت و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند، را به عهده می‌گیرد. طبق گفته مشاور اقتصادی وقت رئیس‌جمهور دهم، آقای رامین در پوشش این شرکت و با بودجه هلال‌احمر، داروهای تقلبی و بی‌کیفیت وارد کرده و چند میلیارد دلار سود به جیب می‌زند!

بعد از دستگیری رامین، بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند جرم اصلی یاسین رامین واردات شیرخشک فاسد بوده که موجب نابینایی و حتی کشته شدن چندین نوزاد شده است. مهناز افشار در نخستین واکنشش به این خبر، واردات شیرخشک فاسد را تکذیب نکرد و گفت باید منتظر حکم دادگاه بمانیم، اما مدتی بعد در یک مصاحبه منکر وارد کردن شیرخشک فاسد شد و اتهام‌های همسرش را در مسائل مالی خلاصه کرد. موکل رامین هم اتهام واردات شیرخشک فاسد را رد می‌کند و می‌گوید تنها اتهام رامین اختلاف حساب مالی با جمعیت هلال‌احمر است.

روز گذشته اما پس از پنج سال کشمکش حکم نهایی یاسین رامین سرانجام صادر شد. 17 سال حبس که فقط هفت سال آن اجرایی می‌شود و همچنین رد مال تا 2 میلیون یورو. به دلیل بدوی بودن حکم، جزئیات آن هنوز منتشر نشده و پرونده یاسین رامین و دست داشتنش در ماجرای واردات شیرخشک آلوده همچنان برای ‌رسانه‌ها و مردم در هاله‌ای از ابهام است. درست مثل خودش، روابط عجیب و غریبش با سلبریتی‌ها، رفت‌وآمدش با باشگاه‌های ورزشی، اسپانسر تیم‌های معروفی مثل استقلال شدن، سر و ِسرّش با هلال‌احمر و ارتباطش با سیاستمدارهای اصلاح‌طلب! حتی خود یاسین رامین هم در تنها مصاحبه‌اش با یکی از ‌شبکه‌های آن طرف آبی در پاسخ به این پرسش که چه کاره است، با خنده پاسخ می‌دهد: «شغل من آقازادگی‌ست»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.