رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بازار نبات و آب نبات در این کلانشهر پررونق شده و در این میان روند کلی امور اقتصادی تاثیری بر نرخ این محصول در بازار نداشته است.

بازار نبات و آب نبات در مشهد رونق گرفت

به گزارش قدس آنلاین، جواد رنگی تهرانی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تاکنون دو هزار تن شکر طرح تنظیم بازار در اختیار صنف نبات و آب نبات مشهد قرار داده که با نرخ مصوب اتحادیه بین فعالان این صنف توزیع شده است.

وی ادامه داد: هیچیک از مواد مورد نیاز برای تولید نبات و آب نبات افزایش قیمت نداشته و تنها دستمزد کارگران به میزان شش درصد نسبت به پارسال بیشتر شده که این هم تاثیری ناچیز بر قیمت تمام شده محصولات دارد.

رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد گفت: حدود پنج هزار کارگر در ۲۳۷ کارگاه تولید نبات و آب نبات این کلانشهر کار می کنند.

وی نبات و آب نبات را جزو سوغات مشهد ذکر و بیان کرد: ۵۰ برند شناخته شده در اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد وجود دارند که بخشی از محصولات خود را به کشورهای دیگر در همه قاره های جهان صادر می کنند.

رنگی افزود: در صورتی که دولت شکر را با نرخ مناسب در اختیار تولیدکنندگان نبات و آب نبات قرار دهد بطور قطع این رسته تولیدی به فعالیت چشمگیر خود ادامه داده و صادرات محصولات را نیز افزایش می دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.