مسعود فروتن، کارگردان پیشکسوت با انتقاد از خالی بودن جای تله‌تئاتر در تلویزیون گفت: بیشتر بازیگرانی که در سال‌های گذشته می‌درخشیدند، حاصل تله‌تئاترها بودند، ولی اکنون تله‌تئاتر از تلویزیون کنار گذاشته شده است.

انتقاد مسعود فروتن از بی توجهی تلویزیون به تله‌تئاتر

او در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت تله‌تئاتر در تولیدات صداوسیما خاطرنشان کرد: وجود تله‌تئاتر سبب می‌شود بازیگر تمرکز بیشتری داشته باشد و یاد بگیرد چطور تمرکز کند، چون تله‌تئاتر با سینما فرق می‌کند. در سینما، کارگردان پلان به پلان می‌گیرد ولی در تله تئاتر، حس بازیگر باید تداوم داشته باشد و بازیگر باید بلد باشد بازی کند؛ این روی آثار نمایشی تلویزیون اثر می‌گذارد. کمبود تله‌تئاتر را بشدت احساس می‌کنیم. بازیگران جایی که خود و هنرشان را نشان دهند، کم دارند. حیف است تلویزیون که مخاطبان گستردهای دارد، تله‌تئاتر نداشته باشد تا هنر بچه‌ها در تله‌تئاتر کشف شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بازیگری اگر از ستاره‌سازی دور شویم و به بازی‌ها تکیه کنیم، چهره‌های شاخص بازیگری پیدا می‌شوند، اظهار داشت: پخش تله‌تئاتر در دهه 70 بسیار زیاد بود. بازیگران برای بازی در تله‌تئاتر اشتیاق داشتند. بیش از یک دهه است که تله‌تئاتر در تلویزیون نداریم و این برای بازیگران جای افسوس دارد. مردم از نظر نمایشی با یک اثر فرهیخته آشنا می‌شوند و هم اینکه هنرمندان تئاتر جایی برای نمایش هنرشان دارند.

فروتن درباره بی‌توجهی تلویزیون به تله‌تئاتر یادآور شد: تولید تله‌تئاتر هزینه‌بر است. فقط بحث دستمزد بازیگران نیست، هزینه طراحی دکور و لباس هم بالاست. کاش مدیران روی تله‌تئاتر سرمایه‌گذاری کنند، چون تله‌تئاتر فرهنگ نمایشی را ارتقا می‌دهد و تماشاگر از تماشای یک اتفاق خوب تصویری در تلویزیون لذت می‌برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.