تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی اشتغال زایی و توانمندسازی محرومان است.

اشتغال زایی؛ اولویت آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کلات در دیدار با مردم این منطقه که در مسجد جامع شهرستان کلات برگزار شد، با تأکید بر اینکه کارها را باید محکم و متقن انجام داد، اظهار کرد: مردم و مسئولان برای پیشگیری از حوادث باید در ساخت و سازهای کمال دقت را بکار ببرند و اصول ایمنی را دقیقا اجرا کنند.

وی افزود: آستان قدس رضوی به میزان توان به خانواده‌های آسیب دیده از سیل کمک خواهد کرد، اما اشتغال زایی اولویت ماست، بنای ما برآن است تا در راستای توانمندسازی آسیب دیدگان عمل کنیم تا مردم خود نیازهایش را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به طرحهای اشتغال‌زایی اجرا شده توسط آستان قدس رضوی در شهرستان کلات، ابراز کرد: طرح دامپروری سبک در راستای اشتغال‌زایی در این شهرستان اجرایی شده که الحمدالله نتایج خوبی نیز داشته است، این قبیل طرح‌ها را با قوت ادامه خواهیم داد.

 بیکاری؛ ام الامراض جامعه است

وی در ادامه بیکاری را ام الامراض جامعه خواند و افزود: هیچ درد و رنجی به اندازه بیکاری نیست، بنابراین اولویت آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی اشتغال زایی و توانمندسازی محرومان است، معتقدیم هیچ چیز همچون بیکاری موجب فساد در جامعه نمی‌شود،

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه به میزان توان در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اقدام خواهیم کرد، گفت: مسئولانی که با سوء تدبیرهای خود موجب خسارت جانی و مالی به مردم در حوادث طبیعی می‌شوند، بدانند در روز قیامت در پیشگاه پروردگار باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: نباید ساختمان‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر حوادث طبیعی مقاومت نداشته باشند، چرا باید ساختمان‌های تازه سازی همچون بیمارستان، هلال احمر و بخشداری در سیل‌ها و زلزله‌های اخیر دچار آسیب شوند؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: نباید مسئولان با این هدف که پروژه را در دوران مسئولیت خود به اتمام برسانند، استحکام ساختمان‌ها را فدای سرعت در ساخت کنند.

وی اظهار کرد: من اگر به جای مسئولان قوه قضاییه شهرستان کلات بودم؛ آن مسئولانی که این آب بند را ساختند که با یک باران خراب شده است را به محکمه می‌کشاندم و حقوق مردم مظلوم آسیب دیده را از متخلفان می‌گرفتم.

 آستان قدس رضوی در کنار سیل‌زدگان کلات

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده کلات در جمع خبرنگاران گفت: حضور بنده در این منطقه به معنای آن است که آستان قدس رضوی سیل زدگان کلات را فراموش نکرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم نباید از کمک به هموطنان آسیب دیده خود از سیل اخیر غافل شوند، اظهار کرد: افراد حادثه دیده انسانهای شرافتمند و محترمی هستند که به دلیل یک حادثه طبیعی گرفتار مشکلات و آسیب شدند. برنامه کوتاه مدت آستان قدس رضوی برای این هموطنان رفع نیازهای اولیه و رسیدگی به رنج‌های آنهاست و در بلند مدت برنامه اشتغال‌زایی و توانمندسازی این عزیزان را دنبال خواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی هیچ موضوعی مانند امر اشتغال‌زایی برای آستان قدس رضوی اهمیت ندارد. اظهار کرد: معتقدیم اگر اشتغال ایجاد شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، مردمی که شغل و درآمد داشته باشند نیازی به کمک دیگران نخواهند داشت و خود مشکلاتشان را برطرف می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.