یکی از مراجعه کنندگان به نمایشگاه می گوید: خوشبختانه حضور ناشران مختلف قرآنی در این نمایشگاه سبب شده تا تنوع کتب در دسترس مردم باشد و آنها با تخفیف مناسب بتوانند کتاب های قرآنی خود را تهیه کنند.

تکرار اما و اگرهای نمایشگاه قرآن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم مشهد در حالی از هفته گذشته در نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز به کار کرد که همچون سال های گذشته اما و اگرهای آن تکرار شد، برخی از بازدیدکنندگان نسبت به این برگزاری این نمایشگاه نگاه مثبتی داشتند، اما برخی نیز نسبت به آن انتقاد کردند، در این میان برخی دیگر پیشنهاداتی را مطرح کردند که می تواند مد نظر مسئولان مربوط قرار بگیرد که در ادامه این گزارش این به موضوعات، پیشنهادات و انتقادات مطرح شده همشهریان اشاره می شود و می خوانید:

فعالیت های جانبی نمایشگاه قرآن کریم؛ موضوعی مثبت

یکی از بخش هایی که همچون سال های گذشته در نمایشگاه قرآن کریم مشهد به آن توجه شده، حضور بخش هایی از جمله آستان قدس رضوی و حوزه علمیه است که این دو بخش برنامه های مختلفی را به مردم ارائه می دهند.

مریم ذاکریانی که همراه خواهرش به این نمایشگاه آمده است به قدس آنلاین می گوید: یکی از برنامه هایی که هر سال در نمایشگاه قرآن تکار می شود، مشاوره های زندگی از جمله ازدواج، بیان موضوعات شرعی و نشست های تخصصی است که خوشبختانه امسال نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

محمد افشارنیا کارمند یکی از شرکت های خصوصی نیز که برای خرید قرآن کریم به این نمایشگاه آمده بود، نسبت به گرانی کاغذ و تاثیر آن در افزایش قیمت کتاب ها ابراز نگرانی می کند و به قدس آنلاین می گوید: خوشبختانه حضور ناشران مختلف قرآنی در این نمایشگاه سبب شده تا تنوع کتب در دسترس مردم باشد و آنها با تخفیف مناسب بتوانند کتاب های قرآنی خود را تهیه کنند.

او پیشنهادی هم به مسئولان فرهنگی خراسان رضوی مبنی بر برگزاری نمایشگاه های مستمر دینی و اختصاص بیشتر غرفه ها به انتشارات قرآنی می دهد.

جشنواره غذا؛ آشنایی مردم با فرهنگ و غذاهای ملل مختلف اسلامی

سحر عطاپور نیز دیگر بازدیدکننده ای است که در این نمایشگاه حضور دارد و در مراسم جشنواره غذای ملل اسلامی این نمایشگاه شرکت کرده، به قدس آنلاین می گوید: یکی از نکات قوت ین نمایشگاه برگزاری چنین جشنواره ای است، اما با توجه به ظرفیت حضور نمایندگان و عمدتا دانشجویان کشورهای اسلامی در این نمایشگاه، به نظر می رسد مسئولان برگزاری می توانستند آن را گسترده تر برگزار کنند تا برای مردم نیز جذابیت آن دوچندان شود.

مرضیه بخشنده خانم ۵۲ ساله و خانه داری است که به گفته خودش هر سال از این نمایشگاه بازدید می کند و به قدس آنلاین می گوید: به جز سال گذشته، در سال های اخیر تعداد غرفه های پوشاک اسلامی و ایرانی زیاد بود و تنوعی از پوشاک مذکور را در اختیار علاقمندان می گذاشت، اما امسال تعداد غرفه های این بخش بسیار کاهش یافته است.

او نسبت به ضرورت برگزاری نمایشگاه های مختلف با محور پوشاک ایرانی و اسلامی تاکید دارد و اضافه می کند: نمی دانم چرا امسال کیفیت پوشاک در این نمایشگه اصلا خوب نیست و قیمت ها نیز بسیار بالا بوده، در حالی که با توجه به حضور در نمایشگاه، علاوه بر اینکه لازم است تولیدکنندگان مطرح با پوشاک باکیفیت در این نمایشگاه حضور می یافتند، تخفیف های متنوع نیز مد نظر غرفه داران قرار می گرفت تا اینچنین نرخ پوشاک افزایش نداشته باشد.

فروش مواد غذایی بیشتر از آثار فرهنگی قرآنی

حمید براتی فر یکی دیگر از بازدیدکنندگان است که نسبت به فروش فروش مواد غذایی بیشتر از آثار فرهنگی قرآنی در این نمایشگاه ابراز تعجب می کند و به قدس آنلاین می گوید: در نمایشگاهی که محور آن قرآن کریم بوده و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، فروش مواد غذایی از گز گرفته تا گردو و سوهان تا خوراکی های ترش و شیرین جای سئوال دارد!

احمد توانگر کارمند یکی از ادارات دولتی است و با خانواده اش برای بازدید از این نمایشگاه آمده، او نسبت به برگزاری این نمایشگاه که سالی یک بار برگزر می شود و تلاش می کند فرهنگ قرآنی را ترویج کند ابراز خرسندی کرده به قدس آنلاین می گوید: با توجه به برنامه های تخصصی و عمومی که در این نمایشگاه برگزار می شود، به نظر می رسد تعداد روزهای این نمایشگاه کم است و کاش مسئولان می توانستند در همه روزهای ماه مبارک رمضان این نمایشگاه را برگزار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.