معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ بیمار اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی در شمال شرق کشور را دریافت کرده اند.

۳۴۰۰ بیمار اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی شمال شرق کشور را دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه در نشستی که در آستانه روز ملی اهدای عضو در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: این اعضا از ۸۸۴ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

وی ادامه داد: اعضای بدن این بیماران، جان ۱۴۰۰ بیمار کلیوی، ۲۸۸ بیمار کبدی، ۶۹ بیمار قلبی، ۴۶۰ بیمار پوستی و ۷۲۲ بیمار با مشکلات بینایی را نجات بخشیده یا از مشکلات آنها کاسته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۶ پیوند همزمان کلیه و کبد و هفت پیوند همزمان کلیه و پانکراس نیز انجام شده است.
بدیعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون رتبه سوم در پیوند قلب و پیوند کبد را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: ارتقاء شاخص اهدای عضو از اهدافی است که دنبال می شود چرا که در هر دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو در کشور اضافه می شود و روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از آنان فوت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال ۹۷ بالاترین آمار اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رقم خورد یعنی اعضای بدن ۱۲۳ بیمار مرگ مغزی به ۵۲۶ بیمار نیازمند اهدا شد.
بدیعی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز اعضای بدن ۲۶ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۰۵ بیمار نیازمند اهدا شده است.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی نیز از برگزاری 'جشن نفس' با حضور خانواده های بیماران مرگ مغزی و بیماران گیرنده عضو در ۲۳ خردادماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
دکتر غلامحسین خدایی افزود: انجمن پیوند اعضای مهر رضوی تشکیل شده است و ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه و حمایت معنوی از خانواده های اهدا کننده و گیرندگان عضو از اهداف تشکیل این انجمن است.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.