یک فعال حوزه خودرو در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازگشت دوباره قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت بدون تعیین محدوده قیمتی 45 میلیون تومان گفت: این مصوبه عقب‌گردی در بازار خودرو و تیر خلاصی بر پیکره این صنعت اشتغال‌زای کشور است پس دیگر به تیر خلاص ترامپ نیاز نداریم.

 بازگشت قیمت‌گذاری به شورای رقابت، عقب گرد در بازار خودرو است/ دیگر به تیر خلاص ترامپ نیاز نداریم

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، زیان 20 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال گذشته را نتیجه قیمت­گذاری خودرو توسط شورای رقابت دانست و افزود: بازگشت دوباره به قیمت­گذاری این شورا و عدم دخالت خودروساز در تعیین قیمت، در ظاهر برای حمایت از حقوق مردم است اما در واقع بهانه­ای است تا در نهایت صنعت خودروسازی کشور را از حیّز انتفاع خارج کند چرا که افزایش قیمت خودرو و بلبشوی بازار، ربطی به خودروساز ندارد و حاصل دلالی و حجم بالای پول در اقتصاد است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه اختلاف قیمت خودرو درب کارخانه با بازار حدود 30 میلیون تومان است، افزود: خودروسازان در حال حاضر 170 هزار دستگاه خودرو را به دلیل نقص قطعه و یا عدم امکان انتقال پول و... در انبار دارند. همین امروز در وزارت صمت جلسه داشتیم تا این خودروها کامل و به بازار عرضه شود و قرار است ظرف دو روز آینده خودروسازان، برنامه خود را در این خصوص به وزارتخانه اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.