خوزستان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: علی رغم شرایط اقتصادی در سال۹۷ کمک های مردمی ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است، در برنامه داریم تا حضور ۷ هزار حامی جدید در سال ۹۸را داشته باشیم.

 افزایش ۲۵ درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۳۰ اردیبهشت با موضوع اطعام و اکرام ایتام برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد ایجاد مراکز نیکوکاری و توسعه آنهاست، گفت: توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال، توانمند سازی فکری، فرهنگی و اجتماعی از اهداف اصلی فعالیت این نهاد است.

موصلی با اشاره به اینکه کمیته امداد تصمیم دارد تعداد ۶۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد  را به تعداد۱۰۰ مرکز برساند، اظهار کرد: این کار از این جهت صورت می گیرد تا بتوانیم نقش مساجد را همچون ابتدای اسلام در مسائل فرهنگی و امدادی جدی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه در استان خوزستان ۳۲۰ نیکوکار با مجموعه امداد همکاری دارند، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد از اکرام محسنین، ۲۸ هزار نفر از مشترکین صدقات،  ۳ هزار نفر در بحث زکات و ۵ هزار نفر در مناسبتهای مختلف با ما همکاری می کنند تا این جامعه ۳۲۰ هزار نفری را تشکیل دهیم و  تلاش ما بر این است هم از لحاظ کمی این میزان را افزایش دهیم و هم از دیگر نقاط کشور حتی خارج از کشور نیز با امداد همکاری کنند.

موصلی اشاره کرد: بر خود لازم می دانم از مردم استان خوزستان تشکر ویژه داشته باشم چراکه علی رغم شرایط اقتصادی در سال۹۷ کمک های مردمی ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد در خصوص ماه مبارک رمضان و پویش «افطار ساده» خاطر نشان کرد: به صورت استانی و ملی به اطعام و افطار ۱۲۰ هزار نفر اقدام و ۴۰ هزار سبد کالا تهیه و بین خانوارهای نیازمند توزیع  می شود، این پویش همزمان با سالروز ولادت امام حسن (ع) شروع شده و تا شهادت امیر المومنین ادامه دارد.


وی یکی از اهداف سازمان را سامان دادن به افکار عمومی برای یاری به مستمندان دانسته و عنوان کرد: در هفته دوم توسعه ارزشمند اکرام ایتام و محسنین را در برنامه داریم تا حضور ۷ هزار حامی جدید در سال ۹۸را داشته باشیم و افزود: سال گذشته با مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان کمک شده و امسال تلاش داریم با افزایش این تعداد در جهت راهبرد امداد که کاهش فقر است گامی محکم تر برداریم.  

موصلی از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه   که ۲ ونیم میلیارد تومان وام بلاعوض نیز برای دامهای مددجویان پرداخت شده است  خبر داد و در ادامه از پرداخت ۱۳ هزار فقره وام به تحت پوششان گفته و با عنوان این مهم که امداد توانسته ۵ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان خوزستان ایجاد کند، خاطر نشان کرد: ۱۱۳ تسهیلات قرض الحسنه داریم که قرار است در سال ۹۸ به ۹هزار و ۳۰۰فرصت شغلی بیانجامد و منابع مالی نیز به  ۲۰۸ میلیارد تومانی افزایش یابد.

 مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه ۱۴۷ هزار خانوار تحت پوشش امداد در استان خوزستان داریم، توضیح داد: این خانوارها به تعداد ۳۲۱ نفر هستند که ۱۰۸ خانوار کمک معیشتی  و بقیه در طرح چند خدمتی قرار می گیرند.

وی در بحث زکات فطریه با اشاره به اینکه با برنامه ریزی  دبیرخانه و هماهنگی با ۳۰۰ مسجد و مصلی در خدمت مردم نمازگزار عید فطر هستیم، تاکید کرد: میزان فطریه پرداخت شده به امداد در سال گذشته ۴ و نیم میلیارد تومان بوده و انتظار داریم امسال ۶ میلیارد باشد.

موصلی در پایان درباره مبلغ کمک مردمی به سیل زدگان که به کمیته امداد داده شده، اذعان کرد: ۱۴ میلیارد تومان میزان کمک های بوده که ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن به صورت نقدی است و ۹۰ درصد آن به سیل زدگان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.