هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای از تقویت بارش‌های رگباری، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت همچنین آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان از عصر فردا خبر داد.

تقویت بارش‌های رگباری در استان از عصر فردا/ احتمال بروز خسارت و سیلابی شدن مسیل‌ها
به گزارش قدس آنلاین، بنا بر اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، پیرو بولتن‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، تقویت بارش‌های رگباری در استان از فردا بعدازظهر، سه‌شنبه، محتمل است.
بر این اساس این بارش‌ها توأم با رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، همچنین آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌های استان در فاصله زمانی عصر سه‌شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه  خواهد بود.
بر اساس تحلیل مدل‌ها بیشترین حجم بارش در نیمه شمالی و غربی استان و در بازه زمانی سه‌شنبه شب  و طی روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود و در  روز چهارشنبه با گسترش جریانات شمالی ضمن افزایش حجم بارش، کاهش قابل ملاحظه دمای روزانه برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است.
بر این اساس پیش‌بینی می‌شود،   در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد، نیشابور، فریمان، صالح‌آباد، تربت‌حیدریه، گناباد، کاخک گناباد، ارتفاعات و دامنه بینالود و هزار مسجد به‌ویژه آبریزهای سد کارده همچنین شهرستان مشهد مقدس حجم بارش بیشتر از سایر نقاط استان باشد.
طی فعالیت این سیستم با توجه به گسترش ناپایداری‌های جوی امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد. ضمن در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی، بر عدم توقف در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری و از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی جداً تأکید گردد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.