البرز - رئیس پلیس راهور شهرستان کرج با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد ۶۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات در کرج داشته ایم، گفت: بیش از ۷۵ درصد از این فوتی ها عابرین پیاده بودند.

۷۵ درصد فوتی تصادفات در کرج عابرین پیاده هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمد الله رحمتی پور در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص رصد تخلفات رانندگی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، اظهار کرد: در ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره شده است که تهیه و نصب ونگهداری تجهیزات الکترونیکی، فیلم برداری، سامانه های ماهواره ای و ثبت تخلفات بر عهده شهرداری ها است.

رحمتی پوردر ادامه گفت: طی جلساتی که فرمانده انتظامی استان البرز با شهرداری کرج در بحث راه اندازی دوربینها و مانیتورینگ در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج داشتند تعامل بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفت وعوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در این مرکز مستقر شدند و تخلفات رانندگان پر خطر را به صورت شبانه روزی رصد می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج به ارسال پیامک به متخلفین اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تخلفاتشان از مبلغ یک میلیون تومان بالاتر باشد با ارسال پیامک تذکر داده می شود و مالک خودرو پس از یک ماه این مبلغ جریمه را باید پرداخت کند در غیر اینصورت خودرو مالک شامل توقیف شده و در سیستم ثبت می شود  وهمکاران راهنمایی و رانندگی خودرو را در هر نقطه از شهرببینند متوقف و به پارکینگ منتقل می کنند.

این مسئول انتظامی به پدیده پارک خودرو در پیاده روها اشاره کرد و گفت: پیاده رو بخش جدا شده از خیابان است که مختص به عابرین پیاده است و برابر با آئین نامه راهنمایی و رانندگی  به صراحت اعلام شده است توقف خودرودر پیاده رو ممنوع است همچنین در ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات اشاره شده که علاوه بر اعمال قانون خودرویی که سد معبر می کند باید به پارکینگ منتقل  شود.

 وی افزود:حدود یک میلیون و پانصد خودرو در کرج در حال تردد است  که این حجم بالای خودرو در شهرکرج مستلزم همکاری مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

این مسئول با ضمن ارائه آماری با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۶۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات در کرج داشته ایم، گفت: ۵۰ نفر از فوتی ها عابرین پیاده بودند و بیش از ۷۵ درصد از این فوتی ها عابرین پیاده هستند.

رحمتی پور با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی حائزاهمیت است، افزود: توقف در پیاده روها، مقابل کسب و کار و جلونمایشگاه های اتومبیل، ورودی و خروجی پارکینگ ها واماکن تجاری ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج در بخشی دیگری از سخنانش به پدیده دور دور کردن اتومبیل ها درمسیر بام کرج و عظیمیه اشاره کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی کرج یک طرح مشترک با پلیس اطلاعات و امنیت در پایان هفته ها دارد که رانندگانی که با دور دور کردن و یا حرکات نمایشی و آلودگی صوتی ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان می کنند علاوه بر اعمال قانون، خودروهایشان به پارکینگ از یک هفته تا دو هفته منتقل می شود.

رحمتی پور درپایان توصیه هایی به شهروندان داشت و گفت: برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی درمعابراصلی شهری سرعت مجازخودروها ۶۰ کیلومتر و معابر فرعی ۵۰ کیلومتر و در میادین ۳۰ کیلومتراعلام شده است همچنین عابرین پیاده می بایست وقتی چراغ قرمز است تردد نکنند و ازمکان های ایمن از جمله خطوط خط کشی شده و پل های عابر پیاده حرکت کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.