لرستان-مدیر کل مدیریت بحران لرستان در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که صیح امروز در سالن کنفرانس استانداری لرستان برگزار شد گفت: از مجموع ۳۵هزار واحد مسکونی و ۶هزار واحد تجاری، ۳۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن استان‌های معین در سامانه ثبت شده‌اند.

ثبت 30هزار واحد خسارت‌دیده در سامانه

به‌گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین؛ غلام‌رضا آقامیرزایی ضمن تشکر از اصحاب‌رسانه در راستای پوشش خبری مناسب حوادث سیل فروردین‌ماه سال‌جاری، اظهار کرد: حجم کار و مشکلات مدیریت بحران بسیار زیاد بود اما خوش‌بختانه توانستیم با یک همت همه جانبه از جانب مردم و مسئولین، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: در سال گذشته نزدیک به یک‌هزار میلیمتر بارش داشتیم، اولین وقوع سیل در سال گذشته مربوط به 4 آبان بود 17 روستا درگیر سیل شدند که تنها 20خانوار مشکل داشتند.

آقامیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا داشته‌های خود را با کمترین هزینه بیمه کنیم تا بیشترین حجم خسارت خود را از طریق بیمه جبران کنیم بیان داشت: مشکلات ما تنها سیل نبود رانش زمین در الیگودرز ظرف مدت تنها ۳۰دقیقه ارتباط ۱۴۰روستا را قطع کرد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان در ادامه تصریح کرد: از ساعت 8:30دقیقه صبح روز حادثه ارتباط ما از همه لحاظ با پل‌دختر قطع شد ۱۵ بالگرد آماده پرواز بود اما امکان پرواز وجود نداشت. 

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سیل ۱۲فروردین بیش از ۹۷۰هزار پیامک اطلاع‌رسانی سیل ارسال کردیم، اظهار داشت: از دیگر مشکلات ما در سیل اخیر بحث سرریز شدن سد مروک در شهر دورود بود که خوش‌بختانه مشکلات خاصی برای مردم این شهر به وجود نیاورد.

آقامیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روستای بابازید ۸نفر به خاطر نجات مال خود روی بام گرفتار شدند، تصریح کرد: با یک اقدام مناسب توانستیم این خانواده را نجات دهیم. 

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه در روستای آب‌طاف یک نفر جان خود را از دست داد چرا که هشدارهای ایمنی را جدی نگرفته بود، ابراز داشت: یک‌هزار و ۱۲۵روستا در زمینه‌ی برق، ۷۹۶روستا آب، ۱۵شهر آب،  ۱۷۳روستا گاز و ۷۸۰روستا راه آن‌ها قطع که ظرف مدت ۵روز این مشکلات برطرف شد. 

وی در ادامه افزود: ۱۰۰هکتار انارستان سیاب شهر کوهدشت پاکسازی شده اما کار پاک‌سازی ۵۰۰هکتار باغات انجیر باقی مانده است. 

آقامیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مجموع ۸۰۰میلیارد تومان در بخش دام، زراعی و کشاورزی و  ۷میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان، میزان خسارت سیل به‌بخش زیر بنایی استان لرستان بوده است.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.