عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: دولت و مجلس به یک راهکار مشترک در باره زمان منطقی برگزاری کنکور در سال جاری دست پیدا کنند تا حقوق همه داوطلبان در این آزمون علمی لحاظ شود.

مخالفت مجلس با تعویق زمان کنکور سراسری

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح تعویق زمان کنکور سراسری به مدت 2 ماه مخالفت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برمبنای تصمیمات گرفته شده تاکنون ،زمان برگزاری کنکور تغییری نخواهد داشت و در همان نیمه اول تیرماه برگزار خواهد شد و حتی سهمیه جدیدی نیز  در کنکور امسال اعمال نخواهدشد،  تصریح کرد: از مجموع داوطلبان کنکور سراسری امسال در حدود 100 هزار نفر از انها مربوط به استان های سیل زده هستند، از این رو برخی نمایندگان اعتقاد دارند که به جهت مراعات حال این افراد باید زمان کنکور سراسری با تعویق صورت بگیرد.  

حاتمیان با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش مجلس با تعویق زمان برگزاری کنکورسراسری مخالفت جدی دارند، بیان داشت: از طرفی نمی توان این تعداد از داوطلبان کنکور را که به دلیل حوادث ناشی از سیل ، برخی کتاب ها و جزوات انها از بین رفته است و حتی برنامه مطالعه انها دچار اختلال و بی نظمی شده است را نادیده گرفت .

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: روزی بالغ بر 600 پیام کوتاه از سوی داوطلبان کنکور از نقاط مختلف کشور برای نمایندگان مجلس در دو حوزه تعویق و عدم تعویق کنکور ارسال می شود، از این رو لازم است دولت و مجلس به یک راهکار مشترک در باره زمان منطقی برگزاری کنکور در سال جاری دست پیدا کنند تا حقوق همه داوطلبان در این آزمون علمی لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    0 0
    من خواهشمندم که حداقل کنکور را به اواخر تیرماه موکول کنید.........