مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز درمان ناباروری نوین تعطیل نشده بلکه با توجه به مشکلات نظارتی و ساختمانی آن به مدیریتش ابلاغ شده بخاطر نواقص موجود و فقدان مجوز لازم تا زمان رفع مشکلات از پذیرش بیمار جدید و همچنین گردشگران سلامت خودداری کند.

مرکز درمان ناباروری در مشهد تعطیل نشده است

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در پی مراجعه گروهی از بیماران این مرکز درمان ناباروری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی،  افزود: مدیریت این مرکز درمانی بدون رعایت استانداردهای وزارت بهداشت و استانداردهای کنترل عفونت اقدام به تغییراتی در اتاق عمل و سایر بخشهایش کرده که سلامت بیماران را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همین خاطر به مدیریت این مرکز درمان ناباروری تذکر داد فعلا بیمار جدید پذیرش نکند و همچنین تا هنگامی که مجوز نهایی گردشگری سلامت را اخذ نکرده، بیمار خارجی نیز نپذیرد.
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود مسئول فنی مرکز درمان ناباروری نوین به جای رعایت استانداردهای لازم و اخذ مجوز قانونی، راسا اقدام به تعطیلی فعالیت این واحد درمانی کرد که تشویش اذهان مراجعان و تحریک آنها به مراجعه اعتراض آمیز به استانداری خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در پی داشت بطوری که صبح امروز 30 اردیبهشت گروهی 40 نفره از بیماران همین مرکز درمانی با حضور در شهرک دانش و سلامت اقدام به تخریب اموال عمومی و شکستن در اتاق معاونت درمان دانشگاه کردند.
وی افزود: این وقایع در حالی رخ داده که اگر دست اندرکاران حوزه سلامت اعتراضی نسبت به اعمال قوانین و نظارتها دارند باید از مبادی قانونی شکایت خود را دنبال کنند نه اینکه بیماران را تحریک به تجمع کرده و به آنان بگویند خودتان بروید حقتان را بگیرید.
رئیس مرکز ناباروری نوین هم به خبرنگار ایرنا گفت: شش ماه پیش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ما را مجبور کرد مجوز گردشگری سلامت(IDP) را برای پذیرش بیماران گردشگری سلامت بگیریم. از این پیشنهاد استقبال کرده و با صرف 30 میلیارد ریال هزینه برای توسعه و تجهیز مرکز و آموزش کارکنان به زبان انگلیسی اقدام به اخذ مجوز گردشگری سلامت کردیم.
دکتر مهناز منصوری افزود: با وجود همه این اقدامات مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از بازدید از مرکز ناباروری نوین ایرادتی گرفته مبنی بر اینکه اقدامات اصلاحی اجرا شده در مرکز درمان ناباروری نوین با نقشه های قبلی انطباق ندارند و به همین دلیل روند اعطای مجوز گردشگری سلامت را متوقف کرده اند.
وی همچنین از آنچه برخوردهای نامناسب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیف نمود گلایه کرده و مدعی شد: می دانم که ایرادات گرفته شده ریشه در جای دیگر دارد و به دلیل رقابتهای ناسالم بوده است. صبح من به بیماران گفتم که به هیچ ارگانی وابستگی نداشته و دانشگاهی هم نیستم لذا باید مرکز درمان ناباروری را تعطیل کرده و از پذیرش بیماران معذورم. شما خودتان بروید و اعتراضتان را اعلام کنید.
رئیس مرکز ناباروری نوین در این خصوص که ابلاغیه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره ای به تعطیلی این مرکز ندارد نیز گفت: در نامه دانشگاه نوشته شده که 'به دلیل عدم انطباق نقشه های تایید شده با وضعیت کنونی مرکز، تا تعیین تکلیف و تطبیق نقشه از پذیرش بیمار جدید خودداری کنید' و از نظر من این به معنای تعطیلی مرکز است زیرا وقتی نتوانم بیمار آی.وی.اف را که از قبل نوبت گرفته پذیرش کنیم پس باید مرکز تعطیل شود.
مرکز ناباروری نوین سال 1386 به عنوان نخستین مرکز خصوصی ناباروری شرق ایران فعالیت خود را آغاز کرد. همه اقدامات درمانی ناباروری و عملهای جراحی مربوط به نازایی در این مرکز انجام می شود. روزانه 100 بیمار از خراسان رضوی و دیگر استانهای کشور و همچنین بیمارانی از خارج کشور در این مرکز پذیرش می شوند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.