قرآن کریم، برترین و بالاترین هدیه‌ حضرت احدیت به بشر است و حفظ آن، یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می‌آید که شامل حال هر کسی نمی‌شود. استعداد، آمادگی، لیاقت، توفیق، سعادت و عنایت موجب می‌شود خداوند متعال، این نعمت بزرگ را به فرد عطا فرماید.

آرزویم دیدار با مقام معظم رهبری است

مداومت در حفظ قرآن عامل بسیاری از توفیقات و برکات الهی است و کسی که انس به حفظ و تدبر در مفاهیم و معانی قرآنی داشته باشد، از برکات زیادی در زندگی اجتماعی خود بهره‌مند می‌شود حال اگر این مؤانست در زمان خردسالی و کودکی گره بخورد، این توفیقات دوچندان خواهد شد و شاکله زندگی بر مبنای دستورات قرآن کریم شکل می‌گیرد. «فرناز عباسی» حافظ کل قرآن کریم از جمله کسانی است که توانسته با کمک والدینش در هفتمین بهار زندگی‌ خود به درجه حفظ کل قرآن کریم نائل شود و موجب افتخار خانواده و ایران اسلامی باشد.   حضور «فرناز عباسی» حافظ خردسال کل قرآن مجید به همراه پدر بزرگوارش «ابراهیم عباسی» در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که برای شرکت در این نمایشگاه به مشهد سفر کرده بودند این فرصت را مهیا ساخت تا گفت‌وگویی با آن‌ها داشته باشیم.

  حفظ کل قرآن در ۵/۱ سال

این حافظ نونهال قرآن کریم، کلام خود را با آیه شریفه‌ای از قرآن که به نزول این کتاب مقدس در ماه مبارک رمضان اشاره دارد آغاز کرد و به خبرنگار قدس می‌گوید که متولد ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ همزمان با لیلة‌الرغائب (شب آرزوها) است و قرآن کریم را در مدت یک و نیم سال حفظ کرده است. وی با اشاره به اینکه پیش از نماز صبح با پدر و مادرم بیدار می‌شدم و یک یا دو صفحه از قرآن مجید را حفظ می‌کردم، می‌افزاید: سپس به مدرسه می‌رفتم و پس از برگشت از مدرسه تکالیفم را انجام می‌دادم، تلویزیون نگاه می‌کردم و هر روز دو یا سه جزء از قرآن را مرور می‌کردم و با تمرین فراوان در مدت یک و نیم سال حفظ کل قرآن را به صورت مسلط و تثبیت شده تمام کردم.

  آرزوی دیدار با رهبری و نوشتن کتاب «قرآن در عمل»

این حافظ خردسال کل قرآن کریم با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین آرزویم دیدار با مقام معظم رهبری و تبلیغ قرآن در سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان است، خاطرنشان می‌کند: آرزوی دیگرم نوشتن کتابی است بر اساس آیات قرآن کریم با عنوان قرآن در عمل که به بررسی جنبه‌های عملی قرآن به زبان ساده و برای همه مردم بپردازد و پدرم به دنبال گرفتن مجوز این کتاب و مهیا ساختن زمینه انتشار آن است.

  توصیه به همسالان

فرناز با اشاره به برکات فراوان قرآن کریم در زندگی‌اش با توصیه به همسالان خود برای حفظ آیات قرآن تصریح می‌کند: همه فرزندان این مملکت استعداد دارند و فقط باید تمرین کنند و پیگیری داشته باشند تا به این افتخار دست پیدا کنند.

  ۲  فرزند قرآنی

ابراهیم عباسی، پدر فرناز که در تمامی محافل همواره وی را همراهی می‌کند با اشاره به اینکه کارشناس مدیریت دولتی است و مدیر بازرگانی یک شرکت حمل و نقل است و همسرش (شهربانو رحمانی) نیز کارشناس مدیریت دولتی است، می‌گوید: به غیر از فرناز، یک پسر سه و نیم ساله به نام علیرضا هم داریم که او نیز ۱۵ سوره قرآن را حفظ و قرائت قرآن را هم شروع کرده است. وی می‌افزاید: فرناز در چهار سالگی مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن را گرفت و در پنج سالگی حفظ موضوعی به روش اشاره را هم فراگرفت و در ۶ سالگی در مسابقه محاسبات سریع ذهنی(آی کیو مس) در خراسان رضوی اول شد و با شروع کلاس اول از آبان ۱۳۹۶ دوباره حفظ را به صورت اساسی شروع و با روخوانی و روانخوانی به اضافه موقعیت آیات، خط، شماره آیه، سمت و سوره شروع به حفظ کرد و در مدت یک و نیم سال حفظ کل قرآن را به پایان رساند.

  نقش اساسی والدین

عباسی با تأکید بر اینکه در این مسیر مادر فرناز نقش مهمی داشته و مربی ایشان بوده است، خاطرنشان می‌کند: بنده هم در بحث معنای آیات قرآن با ایشان تمرین می‌کنم و حفظ قرآن باید مناسب با استعدادها بوده و با روحیه بچه‌ها سازگار باشد چراکه سختگیری اصلاً جواب نمی‌دهد.

  دیدار با مراجع و قدردانی وزیر آموزش و پرورش

پدر این حافظ خردسال با اشاره به اینکه دیدارهایی هم با مراجع عظام حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی داشته‌ایم، تصریح می‌کند: دو مرتبه هم وزیر آموزش و پرورش از ایشان قدردانی و تشکر کرده است و از لحاظ تحصیلی به برکت قرآن هم یک سال زودتر شروع کرده و هم تابستان امسال کلاس سوم دبستان را سپری خواهد کرد.

  درخواست از مسئولان

 پدر این حافظ خردسال کل قرآن کریم با تأکید بر اینکه از مسئولان می‌خواهم موضوع حافظان قرآن را جدی‌تر پیگیری کنند، تصریح می‌کند: همراهی معنوی و تسریع کار حافظان قرآن در بحث حفظ کلام‌الله مجید بسیار مهم است و ان‌شاء‌الله دست‌اندرکاران به این مسئله بیشتر بها بدهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.