البرز- مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: از مجموع اعتبارات شرکت گاز برای انجام پروژه ها در استان البرز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه خواهد شد.

سهم  ۵۰۰ میلیارد تومانی البرز از اعتبارات شرکت ملی گاز ایران

به گزارش قدس آنلاین، حسین تقی نژاد شامگاه دوشنبه در مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی فاز دوم پروژه گازرسانی بخش آسارا اظهار کرد: در دولت کنونی خط انتقال ۲۰ کیلومتری که از سال ۹۰ شروع شده بود موجب شد تا در سال ۹۴ گاز به شهر طالقان برسد.

 وی افزود: در حال حاضر ۱۵ روستا در شهرستان طالقان از نعمت گاز برخوردار شده و در ۳۸ روستا این عملیات در حال اجرا است و تا دوسال آینده ۷۵ روستای طالقان از نعمت گاز بهرمند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه  در محور کرج- چالوس و در حوزه استحفاظی استان البرز ۱۵ روستای پایین سد و ۳۸ روستای بالای سد به همراه شهر آسارا عملیات گازرسانی که کاری نشدنی بود را دنبال کردیم، گفت: موانعی همچون مسائل راه، منابع طبیعی و محیطی زیستی همیشه بوده است.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی نبود گاز در این مناطق بود که بدین منظور اکنون از خط انتقال گاز به طالقان در محور جوستان ادامه آن به طول ۵۳ کیلومتر با لوله سایز ۱۲ اینج را تا گچسر داشته ایم.

تقی نڗاد با اشاره به اینکه می خواهیم تمهیداتی فراهم کنیم که بعد از نقاط صعب العبور را مخزن گذاری کرده و توسط پیمانکاران گازرسانی به این نقاط را انجام دهیم، افزود: وظیفه ما تامین آسایش و آرامش مردم است و این وظیفه را تا سه سال آینده برای روستاهای جاده چالوس تکمیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز کارگاه انجام شده و طی دو هفته آتی کار فاز دوم پروژه گازرسانی بخش آسارا آغاز خواهد شد و این پروژه فاز دوم از هفت فازی است که ما می شناسیم.

تقی نژاد ادامه داد: فاز دوم این کار محور جوستان تا گچسر و به طول ۵۳ کیلومتری است که در مجموع ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه اجرای این کار است.

وی به پروژه کلنگ زنی گاز که دو هفته قبل در نظرآباد انجام شده بود اشاره کرد و گفت: در آنجا برای ۱۳۱ واحدی که سال ها از سوخت مایع استفاده می کردند ‌در حدود ۱۵ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی گاز رسانی عملیاتی شده است و طی یکسال آینده از نعمت گاز بهره مند می شوند.

این مسئول در ادامه گفت: در محور چالوس نیز در روستای کندر که فاز نخست گازرسانی به این نقاط بود ۸۰ درصد از عملیات در داخل روستا بعد از گلنگ زنی در دهه فجر سال ۹۷ تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.