۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 657317

گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان گیلان دارای ۱۷ موزه است گفت: موزه نقش مهمی در معرفی تاریخ و فرهنگ هر استان دارد.

گیلان دارای ۱۷ موزه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ، شهرود امیر انتخابی ، با بیان اینکه گیلان دارای ۱۷ موزه است، گفت: موزه ها دریچه نوینی از شناخت، توسعه و پایداری را برای هر جوامع به همراه دارد و می تواند نقش مهمی در معرفی تاریخ و فرهنگ گردشگری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان ۳ هزار  اثر تاریخی شناسایی شده داریم که هزار و ۸۰  اثر ثبتی هستند، یادآور شد: ۱۳ مورد موزه و مکان ها تاریخی که بلیط دارند فعال هستند و ۴ مورد بصورت نیمه فعال است.

انتخابی در ادامه از احداث ۷ موزه جدید در استان خبر داد و افزود : موزه املش، موزه ماسال، موزه رودبار، موزه سیاهکل، موزه تالش ،موزه مشروطیت رشت و موزه حمام مریان تالش از جمله این موزه ها هستند که با تامین اعتبارات احداث خواهند شد.

وی از افتتاح کارگاه مرمت موزه رشت همزمان با روز جهانی موزه خبر داد و ادامه داد: برای ساخت و تجهیز این کارگاه با مساحت ۳۰۰ متر مربع تاکنون ۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتخابی گفت: پیش از این کلیه اشیاء کشف شده که نیاز به مرمت داشتند به دانشگاه هنر اصفهان و پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال می‌شدند که اکنون با راه اندازی این کارگاه از این امر بی‌نیاز شدیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.