یزد - نماینده ولی فقیه دراستان یزد با بیان اینکه متاسفانه برخی تولید کنندگان در کشور برای سود بیشتر از کیفیت کارشان کم می‌کنند گفت: دانشمندان خارجی به هوش و استعداد بسیار خوب ایرانی‌ها اذعان دارند.

برخی تولید کنندگان در کشور برای سود بیشتر از کیفیت کارشان کم می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در دیدار با کارکنان مخابرات استان یزد با اشاره به اینکه نیازمند فکر اساسی در جهت بومی سازی تکنولوژی‌ها هستیم اظهار داشت: باور داشته باشیم که می‌توانیم تمام تکنولوژی‌های را بومی سازی کنیم چون استعدادهایی که در کشور داریم کمتر از کشورهای دیگر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دانشمندان خارجی به این مسئله اذعان دارند که ملت ایران از هوش و استعداد بسیار خوبی برخوردارهستند افزود: با توجه به اینکه این استعدادها هر ساله در حال شکوفایی و رشد است، استکبار به دنبال جلوگیری از این مسئله است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تمام این تکنولوژی‌هایی که امروزه در صنایع کشور ما به کار رفته، نتیجه تلاش و تفکر کسانی است که برای رسیدن به آن همت کردند و آن را تولید و به دیگر کشورها هم صادر می‌کنند پس با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور داریم، ما نیز می‌توانیم تمام تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز خودمان را در داخل تامین کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: عدم تفکر برای نوآوری و خلق نیازهای کشور به این دلیل است که سیستم آموزشی کشورما سیستم سطحی نگری است که فقط به خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن توجه دارد و اصلا به تفکر، خلق کردن و نوآوری توجهی ندارد.

ناصری یزدی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های خودرو سازی مطرح دنیا گفت: اگر به یکی از شرکت‌های خودرو سازی درجهان توجه کنید می‌بینید که از زمان راه اندازی تا الان، توانسته‌اند مدل‌های مختلف ماشین را با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر نسبت به مدل قبلی ارائه کنند و در این در حالی است که ما در کشورمان در یک شرکت خودرو سازی فقط یک مدل را در پیش گرفتیم و یا فقط تغییرات سطحی در آن ایجاد می‌کنیم که نشان از عدم توجه و تفکر برای خلق آثار جدید است و نشات از باور نداشتن به توانایی‌هایمان در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه استعدادهای ایرانی جذب شرکت‌های مطرح خارجی می‌شوند افزود: این استعدادهایی که به خارج می‌روند را می‌توان در داخل به کار گرفت و به نتایج مثبت دست یافت که یکی از آنها خودکفایی در کشور و عدم وابستگی به خارج از کشور می‌شود.

امام جمعه یزد یکی از اهداف انقلاب اسلامی را خودکفایی در تمام مسائل دانست و اظهار داشت: ما به جای اینکه دستمان جلوی دیگران دراز باشد می‌توان برای رسیدن به اهدافمان به خدای متعال تکیه کرد و بدون شک به هر آنچه نیاز داریم برسیم.

وی با اشاره به اینکه خارجی‌ها در صادرات تولیدشان، سعی دارند که بهترین محصولاتشان را صادر کنند تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برخی تولید کنندگان برای سود بیشتر از کیفیت کارشان کم می‌کنند ولی شرکت‌های خارجی بهترین کیفیت خود را صادر می‌کنند و در کنار آن تولیدات به‌روز را در دستور کارشان قرار می‌دهند تا خریدار مجبور باشد دوباره کالای جدیدتری را خریداری کند و وابستگیش به آنها همیشگی باشد.

پهنای باند اینترنت وارداتی به استان یزد بسیار مطلوب است

سرپرست مخابرات استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه استان یزد بسیار مطلوب است افزود: ۱۱۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد ریال در هفته ارتباطات در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

محمد رضا زارع با بیان اینکه نقش ارتباطات در سطح جهان بی بدیل و منحصر به فرد است اظهار داشت: مخابرات فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و مناسب را برای ارتباطات برعهده دارد

وی با اشاره به اینکه یزد از نظر جمعیت در کشور رتبه ۲۴ را دارد ولی از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت رتبه چهارم و ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است گفت: منصوبه تلفن ثابت در استان یزد ۶۸۰ هزار دستگاه است که حدود ۱۰ هزار دستگاه آن در سال گذشته صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد ۵۳۰ هزار دستگاه است که ۱۵ هزار دستگاه آن در سال گذشته انجام گرفت.

زارع با اشاره به اینکه ۱۲۶ مرکز مخابراتی در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند افزود: پروژه توسعه زیر ساخت استانی بین مراکز یکی از طرح‌هایی بود که طی دو سال گذشته دنبال کردیم که سال گذشته به پایان رسید و امکان ارائه خدمات هم به خود و هم دیگر اپراتورها فراهم شده است.

سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه مشغول به کار تلفن همراه دائمی در استان حدود ۳۴۰ هزار سیم کارت است تصریح کرد: سیم کارت‌های تلفن همراه اعتباری هم در استان یزد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه فعال دارد که جمع کل خطوط تلفن فعال در استان به رقم ۳۱ میلیون و ۴۴۷ هزار می‌رسد.

وی تعداد منصوبه شبکه دیتا تجاری در سطح استان یزد را ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و دیتای خانگی را ۱۴۷ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: دیتای مشغول به کار تجاری ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و مشغول به کار دیتای خانگی ۱۱۴ هزار دستگاه در سطح استان یزد است.

زارع با اشاره به اینکه پروژه فیبر در منازل در دو سال گذشته در استان یزد دنبال کردیم افزود: فیبر در گذشته تا نزدیک منازل بوده ولی امروزه به داخل منازل برده می‌شود و یک دیتا با کیفیت بسیار مطلوب را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که ۸۹۶ مشترک در استان داریم که ۳۱۲ مشترک مربوط به سال گذشته است.

سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه ۱۲۱ ارگان در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند اظهار داشت: تعداد زیادی از ارگان‌ها در استان یزد از طریق فیبر و غیر فیبر به دیتا متصل هستند و از آن بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند اینترنتی که وارد استان می‌شود در شرکت مخابرات ۲۰ گیگابایت و همراه اول ۴۰ گیگابایت است خاطرنشان ساخت: این میزان پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه در حالی است که مصرف ما در استان کمتر از ۱۰ گیگابایت است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.