۱۷۰ شرکت معتبر تولیدکننده کفش آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ درباره عواقب فاجعه‌بار جنگ تجاری با چین هشدار دادند.

هشدار شرکت‌های معتبر تولیدکننده کفش آمریکایی به دونالد ترامپ درباره جنگ تجاری با چین

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از سی ان ان، یک گروه متشکل از ۱۷۰ شرکت معتبر تولیدکننده کفش‌های آمریکایی شامل نایک، آدیداس و آندرآرمور روز گذشته (دوشنبه) در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که تعرفه‌های وارداتی اعمال شده بر روی کالاهای چینی می‌تواند عواقبی «فاجعه بار» برای مصرف کنندگان آمریکایی به دنبال داشته باشد.

این گروه در نامه‌ای نوشتند: هرگونه اقدامی که باعث افزایش تعرفه‌ها بر روی کفش‌های وارداتی از چین شود، تأثیری فوری و طولانی مدت بر روی مصرف کنندگان آمریکایی خواهد داشت. این مسئله همچنین وضعیت اقتصادی بسیاری از شرکت‌های این صنعت را تهدید می‌کند.

این نامه بر روی وبسایت «توزیع کنندگان کفش و خرده فروشان آمریکایی» منتشر شد. نامه مذکور علاوه بر دونالد ترامپ، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور، ویلبور راس، وزیر تجارت آمریکا و لری کودلو، رئیس شورای ملی اقتصادی آمریکا را مخاطب قرار داده بود.

در ادامه این نامه آمده است: ما اطمینان می‌دهیم که هرگونه افزایش تعرفه بر روی محصولات وارداتی از چین تأثیری مستقیم بر مصرف کنندگان آمریکایی خواهد داشت. ما نمی‌توانیم به سرعت کارخانه‌های تولیدی خود را از چین خارج کنیم.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ اوایل ماه جاری میلادی تعرفه‌های وارداتی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد. وی همچنین تعرفه‌هایی را بر روی ۳۲۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین -- از جمله کفش، اسباب بازی و دیگر محصولات -- اعمال کرد.

«توزیع کنندگان کفش و خرده فروشان آمریکایی» تخمین زده است که اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی کفش‌هایی که از چین وارد می‌شود می‌تواند سالانه حدود ۷ میلیارد دلار بر هزینه‌های مصرف کنندگان آمریکایی بیفزاید.

داده‌های اخیر حاکی از آن است که چین از جمله تأمین کنندگان اصلی صنعت پوشاک و کفش آمریکا محسوب می‌شود. ۲۶ درصد از کفش‌های نایک و ۲۶ درصد از پوشاک نایک در سال مالی ۲۰۱۸ در کشور چین تولید شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.