البرز - رئیس پلیس راهور استان البرز به تجهیز البسه پلیس به دوربین خبر داد و گفت: البرز پایلوت طرح مجهز شدن البسه پلیس به جلیقه حمل تجهیزات دفاعی است.

البرز پایلوت طرح جلیقه حمل تجهیزات دفاعی پلیس راهور شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ غلامعلی شرق پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی البرز درمدیریت ترافیک و خدمات رسانی در سال گذشته، اظهار کرد: با ساماندهی ستاد ترخیص پلیس راهور و با توجه به اینکه روزانه بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ نفر ارباب رجوع داریم مدت زمان ترخیص خودرو از۲ الی ۳ ساعت به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

وی افزود: روزانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ارباب رجوع به این ستاد مراجعه می کنند از این رو با این حجم مراجعه در کاهش میزان ترخیص خودروها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز به مجهز نمودن البسه پلیس به دوربین اشاره کردو گفت: این دوربین باعث می شود که رفتار شهروند با پلیس را تحت تاثیر قرار دهد چراکه صدای پلیس ضبط و رفتار با شهروند نیز کنترل می شود همچنین در محاکم قضایی به عنوان سند در شکایت ها تاثیر گذار است.

سرهنگ شرق با تاکید بر اینکه البرز پایلوت طرح مجهز شدن البسه پلیس به تجهیزات دفاعی شده است، گفت: با تدابیر فرمانده انتظامی استان البرز برای اولین باردر کشور جلیقه حمل تجهیزات که شامل شوکر، اسپری گاز اشک آور، دست بند و چراغ قوه طراحی شده که تمام ابزارهای دفاعی یک پلیس در این جلیقه جا سازی می شود تا درگیری افراد قانون گریز با پلیس به حداقل برسد.

وی به تجهیز خودروهای پلیس و راهور به سیستم ردیاب اشاره کرد و گفت: این ردیاب موقعیت خودروهای گشت را ردیابی کرده و کنترل می کند همچنین به منظورافزایش توان عملیاتی پلیس در سال گذشته ۴۰ دستگاه موتور سیکلت به ناوگان موتوری پلیس اضافه شده است.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه برای نقاط حادثه خیز در استان در بحث اصلاحات هندسی به منظور کاهش تصادفات و تسهیل در تردد شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: فعال سازی مرکز مانیتورینگ در شهرداری کرج در بحث انضباط بخشی ترافیک سطح شهر دیگراقدامات پلیس راهور استان در سال گذشته بود.

سرهنگ شرق بیان کرد: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد تصادفات شدید در شب هنگام معمولا مربوط به رانندگانی بوده که عرعایت سرعت مجاز نداشته اند وبا تست هایی که صورت گرفته مشخص شد این افراد مواد روانگردان و مشروبات الکی مصرف می کردند.

وی ادامه داد: مقرر شد تا با دستورمراکز قضایی خودروهای رانندگانی که مواد روانگردان و مشروبات الکی مصرف می کنند  علاوه بر اینکه گواهینامه آنها ۶ ماه ضبط و مبلغ ۴۰۰هزار تومان جریمه می شوند  خودروهای آنان نیز به مدت ۲ ماه توقیف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه با استفاده از سیستم های هوشمند معابر تحت کنترل هستند، خاطرنشان کرد: به صورت محسوس و غیر محسوس اعمال قانون هایی که صورت می گیرد از طریق سیستم های هوشمند برخط و آنلاین به شهروندان پیامک ارسال می شود همچنین شهروندانی که پیامک برایشان ارسال نمی شود به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند و شماره خود را درسامانه ثبت کنند.

سرهنگ شرق با اعلام اینکه در سال ۹۷ کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی در سطح استان داشتیم، گفت: ۳۰۳ هزار و ۲۲۵ برگ اعمال قانون فقط در بحث تخلفات حادثه ساز داشتیم و مبلغ اعمال قانون در سطح استان حدود ۶۲ میلیارتومان بود که از این مبلغ ۴۹ میلیارد تومان در کلانشهر کرج اعمال قانون شده است.

وی ادامه داد: ۹۰ فوتی ناشی از تصادفات در استان البرز داشتیم که بالای ۷۴ درصد فوتی ها عابرین پیاده هستند و وضعیت رانندگی و فوتی ها نسبت به سنوات گذشته کمتر شده است ولی تا به حد مطلوب بسیار زیاد فاصله داریم.

سرهنگ شرق گفت: متاسفانه در سال ۹۷ در سطح کشور رتبه یک را در بحث تصادفات فوتی کسب کرده ایم و البرز درسطح کل کشور ۷۴.۶ درصد فوتی دربحث عابرین پیاده داشته است  که نیاز به فرهنگ سازی درسطح استان است چراکه ۵۰ درصد از فوتی ها در فاصله انتقال مجروح به بیمارستان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با تاکید بر اینکه نیاز است پل های مکانیزه عابرین پیاده را در استان افزایش دهیم، گفت: مراکز اصلی کلانشهر کرج از جمله میدان حصارک و میدان امام خمینی  پل عابر پیاده و زیر گذر ندارد در حالی که بایستی اولویت عابرین پیاده باشد.

وی اضافه کرد: در سطح استان هیچگونه برنامه فرهنگی وبرگزاری همایش جهت آموزش شهروندان در رعایت مقررات نداشته ایم در حالی که فقط راننده ملزم به رعایت مقرارت رانندگی نیست بلکه شهروندان نیزبایستی قوانین را رعایت کنند.

سرهنگ شرق با یادآوری اینکه در سال گذشته حدود ۸۸ هزار تعویض پلاک در مراکز تعویض پلاک خدمات رسانی شده است، گفت: در ابتدای سال ۹۸ تاکنون شاهد کاهش ۳۳ درصدی فوتی ها نسبت به مدت مشابه هستیم و در حوادث جرحی کاهش ۲۴ درصدی ودر تصادفات خسارتی کاهش ۳۵ درصدی در سطح استان داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با تاکید بر اینکه شهروندان هر سال عوارض خودروهای خود را به شهرداری پرداخت کنند، گفت: در صورت عدم پرداخت اگر احیانا خودرو توقیف شود درپرداخت خلافی ها و عوارض با مشکل روبرو می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.