خراسان شمالی-استانداری خراسان شمالی گفت: حوزه مخابرات را می توان به عنوان پیش آهنگ توسعه و پیشرفت کشور و هر استان دانست و پیش شرط توسعه در هرحوزه‌ای توسعه مخابرات است.

پیش شرط توسعه در هر حوزه‌ای توسعه مخابرات است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی  محمدعلی شجاعی در این دیدار اظهار داشت: در برخی حوزه ها پیشرفت قابل توجهی داشته ایم که یکی از این حوزه ها مخابرات است و به رغم تمام تهدیدها و نداشته ها از دنیا عقب نیستیم.
وی افزود: خوشبختانه صنعت مخابرات کشور با وجود متخصصین توانمند رشد مناسبی داشته و تجربه نشان میدهد هر کاری که توسط متخصصین اداره می شود در همان حوزه گامهای موثرتری در جهت توسعه برداشته شده است.
شجاعی در ادامه خواستار بررسی دقیق نقشه فاوای استان و ترسیم برنامه های لازم در جهت رشد شاخصه های این حوزه با همکاری استانداری و مخابرات شد و اظهار داشت: مخابرات و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به عنوان رابطی بین سازمانها و دستگاههای اجرایی مختلف از جمله دانشگاه ،صنعت و کشاورزی و ... باشد.
استاندار خراسان شمالی گفت: مخابرات با توجه به سرمایه گذاریهای انجام داده در زمینه توسعه زیر ساختهای ارتباطی و مخابراتی علاوه بر فعالیت در حوزه شرکتهای دانش بنیان ،استارت آپها و... می تواند در زمینه پیشگیری از حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران بسیار موثر بوده و با تجهیز دستگاههای اجرایی وسازمانهای مرتبط از جمله هواشناسی ، هلال احمر و ... به فناوریهای مخابراتی کمک شایانی در تسهیل امور و پیشگیری از بحران کند.
شجاعی تصریح کرد: با مسائل سنتی کار اداری انجام دادن سخت است که البته توانایی ارائه خدمات با حضور مخابرات میسر می شود و رضایت مردم چندین برابر می شود.
​وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید در ذهن مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نهادینه شود که بدون حضور ارباب رجوع باید خدمات ارائه شود و ما حق نداریم مردم را در ادارات معطل نگه داریم.
شجاعی با بیان اینکه موضوع انتخابات از حساسیت سیاسی و اجتماعی برخوردار است اظهار داشت: زیرساخت های لازم باید فراهم شود تا در بحث انتخابات هیچ مشکلی رخ ندهد.
در ادامه ی این نشست مهندس علی هاشمی مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد مجموعه مخابرات استان به فعالیتهای گسترده کارکنان این مجموعه در راستای توسعه و پایداری ارتباطات مخابراتی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری مجموعه مخابرات استان با وجود بحران سیل با فعالیت بیش از پیش و با سه شیفت کاری به تعداد  ۱۸۰ نفرپرسنل ،به صورت آماده باش کامل بودند.
وی تصریح کرد : در دو ماهه ابتدای سال جاری همچنین با تلاش و پشتکار کارشناسان و متخصصین مخابرات استان شاهد اجرای پروژه CWDM و ظرفیت سازی شبکه انتقال بودیم که در نتیجه اجرای این پروژه ظرفیتهای مخابراتی مورد نیاز استان تا بیش از یک دهه تکمیل شده و آماده ارائه خدمات مورد نیاز به ارگانها و سازمانهای متقاضی است.
هاشمی در ادامه به دیگر برنامه های سال جاری مخابرات استان پرداخت و خاطر نشان کرد : ارتقاء تکنولوژی در بالغ بر ۴۰ نقطه از تجهیزات تلفن همراه استان و افزایش ۳۰۰ برابری دیتا ی تلفن همراه ، اجرای پروژه USO  در دو مسیر هر یک به طول ۱۱۰ کیلومتر فیبر در شهرستانهای بجنورد- اسفراین – شیروان و فاروج ،نصب دیزل سیار در ۹ مرکز پر ظرفیت به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی  قطع برق  ،تکمیل پروژه فیبر اختصاصی سازمانها و ارگانهایی همچون ثبت احوال، هلال احمر ، هواشناسی و ... در راستای تحقق دولت الکترونیک و تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباطی پایدار در انتخابات پیش رو از سایر برنامه های قابل اجرا در مخابرات منطقه است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.