هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی، کاشی ماندگار سردر منزل استاد رجبعلی لباف خانیکی از پیشکسوتان باستان‌شناسی خراسان رضوی به پاس چند دهه تلاش وی با حضور جمعی از مسئولان و شاگردان این استاد نصب شد.

کاشی ماندگار سردر منزل پیشکسوت باستان‌شناسی خراسان نصب شد
به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره نصب این کاشی ماندگار گفت: استاد لباف خانیکی با بیش از پنج دهه فعالیت در عرصه باستان‌شناسی یکی از پیشکسوتان این عرصه در خراسان رضوی است.
مکرمی‌فر افزود: از جمله سوابق کاری این استاد می‌توان به کارشناسی باستان‌شناسی در اداره کل حفاظت آثار باستانی، دفتر آثار تاریخی، موزه ایران باستان، اداره کل میراث فرهنگی خراسان، معاون پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی خراسان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مدیر موزه بزرگ خراسان اشاره کرد.
وی با اشاره به عضویت وی در مجامع علمی اظهار کرد: مدیر گروه باستان‌شناسی و تاریخ مرکز خراسان‌شناسی، مدرس دانشگاه‌های میراث فرهنگی، آزاد اسلامی مشهد، آزاد اسلامی نیشابور، دانشگاه بیرجند، دانشگاه‌های علمی کاربردی میراث فرهنگی شاندیز، فرهنگ و هنر، طوس، پردیسان و بینالود از جمله مناصب علمی این استاد است.
وی گفت: عضو هیات مدیره فرهنگسرای فردوسی، عضو هیات تحریریه فصلنامه پاز، مدیر پایگاه میراث فرهنگی نیشابور، عضو کمیته ‌ای راهبردی پایگاه‌های میراث فرهنگی توس، نیشابور و رباط شرف، عضو شورای فنی و شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دیگر مناصب وی است.
مکرمی‌فر افزود: از جمله فعالیت‌های علمی میدانی این پیشکسوت می‌توان به سرپرستی بیش از 30 هیات علمی بررسی و شناسایی آثار تاریخی، سرپرستی 22 هیات علمی کاوش و گمانه زنی باستان‌شناسی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: تالیف 18 عنوان کتاب که دو عنوان از آن‌ها کتاب سال شده است و تالیف 149 مقاله علمی، تدوین و اجرای چهار مستند تلویزیونی و تدوین و اجرای 2 سریال تلویزیونی از دیگر آثار وی است.
وی گفت: ارائه ده‌ها مقاله در همایش‌های داخلی و کشورهای چین، فرانسه، انگلستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و آلمان، پایه‌گذاری و برگزاری کلاس‌های ایران‌شناسی و خراسان‌شناسی، آشنایی با باستان‌شناسی و تاریخ تمدن، دریافت تقدیرنامه‌های متعدد از وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین رئیس جمهوری، رؤسا و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار خراسان رضوی و دریافت نشان فرهنگی و هنری فردوسی در سال‌های1391 و 1395 از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتخارات استاد لباف خانیکی است.
پیش از این نیز 6 کاشی بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش‌دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی‌نژاد، سید محمد میرقاسم اخوییان و محمدعلی فضلی نژاد در استان خراسان رضوی نصب شده است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.