دانشگاه فردوسی مشهد در تازه‌ ترین رتبه‌ بندی لایدن در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب رتبه ۴۷۰ در بین دانشگاههای جهان شد.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد در این رتبه بندی ۲۶ دانشگاه ایران در فهرست ۹۶۳ دانشگاه مؤثر دنیا قرار گرفتند و بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد توانست رتبه نخست دانشگاه جامع شهرستان را در شاخص 'تأثیر علمی' به خود اختصاص دهد و در این رتبه بندی دانشگاه تهران و تربیت مدرس رتبه‌های نخست دانشگاههای جامع پایتخت را در این شاخص کسب کردند.

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد رتبه نخست دانشگاههای جامع شهرستان را در شاخص 'همکاریهای علمی و دسترسی آزاد به انتشارات' به خود اختصاص داده است و دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب رتبه‌های برتر دانشگاه جامع پایتخت را در شاخص مورد اشاره کسب کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، رتبه ‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتابشناختی است که از نمایه استنادی web of science دریافت می‌شود و شامل سه نمایه نامه علوم، علوم اجتماعی و علوم انسانی و هنر است و در این رتبه ‌بندی کتاب و انتشارات کنفرانسها دخالت ندارد.

ملاک لایدن برای انتخاب ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان، تعداد انتشاراتی صورت گرفته است که در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در نمایه استنادی web of science نمایه شده است.

رتبه‌بندی لایدن آمارهایی را در سطح پنج رشته موضوعی اصلی شامل زیست شناسی، پزشکی و علوم بهداشتی، علوم حیاتی و زمین، ریاضیات و کامپیوتر، علوم طبیعی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی فراهم آورده است که هرکدام از این رشته‌های موضوعی اصلی دارای تعدادی از زیرشاخه‌هاست که درمجموع شامل چهار هزار و ۵۳۵ رشته موضوعی است.

لایدن با استفاده از مجموعه‌ای از شاخصهای پیچیده کتابشناختی، آمارهای موردنظر را در شاخصهای 'تأثیر علمی، همکاریها، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی' دانشگاهها فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.