۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 657415

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح جمع آوری آمبولانس‌های غیر مجاز دائمی است و با هرگونه تخلف در این مورد برخورد می‌شود.

 آمبولانس‌های غیر مجاز در مشهد جمع میشوند

به گزارش قدس آنلاین ، وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از سال گذشته با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی برای جمع آوری آمبولانس‌های غیر مجاز اقدامات لازم انجام شده است، گفت: در مرحله اول هشت آمبولانس غیر مجاز شناسایی و به پارکینگ فرستاده شد تا مراحل قضایی از طریق دادستانی پیگیری شود.


وی با بیان اینکه در سطح شهر مشهد آمبولانس‌های خصوصی و فاقد استاندارد لازم شناسایی شدند، ادامه داد : افرادی که صاحب آمبولانس‌های غیر مجاز بودند باید به دادستانی مراجعه می‌کردند و پس از گذراندن مراحل قضایی اگر تمایل داشتند که آمبولانس وارد چرخه فعالیت اورژانس شهری قرار بگیرد، باید تجهیزات استاندارد را فراهم کرده تا برچسب تایید وزارت بهداشت به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :برخی از اوقات شاهد بودیم که فردی یک دستگاه ون خود را تبدیل به آمبولانس کرده بود که این آمبولانس‌ها از رده خارج شدند و علاوه بر برخورد با متخلفان، ارزیابی محسوس و غیر محسوس نیز از چند شرکت خصوصی که با اورژانس شهری همکاری می‌کنند ادامه دارد و در صورت وجود تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

 وفایی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه تعرفه‌های خدمات نیز آیین نامه‌ای به آمبولانس‌های خصوصی داده شده و صاحبان آن‌ها موظفند صرفا براساس آیین نامه از بیماران هزینه دریافت کنند، افزود : نرخ نامه باید همیشه همراه رانندگان آمبولانس‌ها باشد و اگر آمبولانس خصوصی بیشتر از تعرفه‌ها هزینه دریافت کرد و یا خدمات مناسبی به بیمار ارائه نداد، شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی تصریح کرد : علاوه براین با پلیس راهور هماهنگ شده تا یک کارشناس همراه نیروهای بازررسی اورژانس قرار دهند که اگر طی مسیری به آمبولانس متخلفی برخورد شد در همان محل برابر قوانین با راننده و صاحب آمبولانس برخورد شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.