سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باهدف ایجاد تنفسگاه مناسب در پیرامون شهر و ممانعت از گسترش حاشیه نشینی هر ساله توسعه کمربند سبز با جدیت پیگیری می شود.

پیش بینی توسعه کمربند سبز تا پایان سال ۹۸

 

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سال جاری مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری "۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰" بیش از ۲۶۰ هکتار توسعه کمربند سبز پیش بینی شده که تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه اجرایی در زمینه تکثیر گونه‌های بومی و کم نهاده از جمله تکثیر ارس نیز با همکاری صاحب نظران در عرصه‌های کمربند سبز از سال گذشته شروع شده و تداوم دارد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته دو پروژه کاشت اراضی مینوش و کاشت اراضی مغان با رویکرد ایجاد نهالستان‌های ۵ هکتاری و با اولویت گونه‌های مثمر و متناسب شرایط محیطی اجرا و در سال جاری به اتمام میرسد.

یعقوبی افزود: حدود ۹۹۰.۰۰۰ اصله درخت و درختچه که ۴۱ درصد آن گونه‌های مثمر و ۵۹ درصد دیگر گونه‌های غیرمثمر می‌باشد در ارتفاعات جنوب کاشته شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه تعداد بیش از ۱۲۱.۰۰۰ اصله در قالب ۱۸ گونه و با اولویت کاشت بنه، توت، پسته وحشی، سنجد و زرشک جنگلی، عناب و سماق کاشته شده است؛ برای تأمین آب مورد نیاز این عرصه‌ها نیز مطالعات توسعه خط جداسازی آب شرب از آب خام، با هدف تأمین آب از محل پساب تصفیه خانه‌های لوکال در حال انجام است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پیرو انجام برخی پروژه‌های تحقیقاتی و نتایج حاصل از آنها، در حال حاضر با محققان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه فردوسی مشهد جهت تحقیق و معرفی گونه‌های مناسب و روش‌های بهینه کاشت و آبیاری، طرحی مطالعاتی در عرصه‌های کمربندسبز همکاری‌ها در حال انجام است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.