شاعر جوان کاشمری در دیدار رمضانی جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب، سه کتاب از زندگینامه دو سردار شهید کاشمری و خاطرات یک رزمنده مشهدی را تقدیم معظم‌له کرد.

کتاب‌های خاطرات ۳ رزمنده خراسانی تقدیم رهبر انقلاب شد

به گزارش قدس آنلاین، سعید تاج‌محمدی، با ابراز خرسندی از سومین حضورش در محضر رهبر انقلاب اظهار کرد: امسال نیز برای سومین سال در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با مقام معظم رهبری در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) محضر حضرت آقا رسیدم.

دبیر انجمن شعر تاک کاشمر با اشاره به اینکه فرصتی فراهم شد تا دقایقی با حضرت آقا صحبت کنم، یادآور شد: بر اساس وظیفه، سلام گرم بچه‌های انقلابی کاشمر را خدمت حضرت آقا رساندم و ایشان نیز ضمن سلام مخصوص فرمودند، امیدواریم فرصتی پیش بیاید تا در کاشمر حضور پیدا کنم.

وی بابیان اینکه سه کتاب از زندگینامه دو سردار شهید کاشمر و یک کتاب از خاطرات رزمنده مشهدی تقدیم رهبر انقلاب کردم، گفت: «خلاصه خوبی‌ها» روایت‌ زندگی سردار شهید علیرضا عاصمی از زبان مرضیه نبی‌اللهی نجف‌آبادی همسر این شهید است که به قلم طیبه مزینانی در ۲۲۸ صفحه و کتاب «در حسرت یک آغوش» خاطرات شفاهی زهرا رحیمی، همسر جانباز قطع نخاعی، شهید سیدمحمد موسوی فرگی از ۳۴ سال پرستاری عاشقانه است که توسط سعیده زراعت کار نوشته شده است. تاج‌محمدی ادامه داد: زمانی که کتاب «در حسرت یک آغوش» تقدیم شد، حضرت آقا جویای حال این جانباز شدند که خدمتشان عرض کردم ایشان شهید شدند.

وی بیان کرد: سومین کتاب با عنوان «از مشهد تا کاخ صدام» مربوط به خاطرات شفاهی آزاده سرافراز محمود رعیت‌نژاد بود که در ۳۱۱ صفحه شامل چهار فصل جنگ و جوانی، اسارت و صدام، بهار قرآن و رهایی چاپ‌ شده است. این شاعر کاشمری با اشاره به اینکه در این دیدار شعرخوانی نداشتم، افزود: دیدار صمیمی و دوست‌داشتنی باولی امر مسلمین و رهبر فرزانه انقلاب همانند دو سال گذشته که توفیق حضور داشتم برایم جذاب و خاطره‌انگیز بود. گفتنی است، سعید تاج‌محمدی شاعر ۲۸ ساله کاشمری در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در دیدار شاعران منتخب کشور با رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشته و در این دیدارها کتاب «کویر، تاک، ترنج» منتخبی از آثار شاعران کاشمر و کتاب «دیوان غزلیات ظهوری ترشیزی» از شاعران قرن دهم هجری کاشمر را تقدیم معظم له کرده است.

 روایت رفیعا از دیدار شاعران با مقام معظم رهبری

شاعر برجسته مشهدی نیز از دیدار شاعران سراسر کشور با مقام معظم رهبری و اهدای کتاب‌های خود به رهبری، روایت جالبی ارائه داد.   قاسم رفیعا در این خصوص اظهارداشت: بیشتر کسانی که شعرخوانی داشتند، جوانان بودند و از این نظر فضای شکل گرفته، فضای بسیار خوبی بود.

شاعر مشهدی خاطرنشان کرد: بسیاری از این جوانان با شور و شوق شعر می‌خواندند و عمده کارها نیز آیینی و مرتبط با مسائل روز مانند یمن و مسائل جهان اسلام بود. وی ادامه داد: خانمی  در این جلسه در مورد فاطمیون شعر خواندند و مقام معظم رهبری نیز بسیار تفقد کردند و فرمودند، لازم است در مورد شهدای فاطمیون و شهدای گمنام حق مطلب ادا شود.

رفیعا بیان کرد: امسال از خراسان استادانی مانند استاد کاظمی و منوری حضور نداشتند، اما مجری برنامه که آقای امیری بودند به نحوی خراسانی هستند که جایگزین آقای قزوه شده بودند و انصافاً بسیار دلنشین برنامه را اجرا کرد و البته ردپای خراسانی‌ها در برنامه وجود داشت.

رفیعا در مورد اینکه بسیاری از شاعران تمایل داشتند از فرصت این جلسه برای اهدای کتاب‌های خود به رهبری استفاده کنند، تأکید کرد: ایشان با هر شاعری چند دقیقه‌ و درباره علت کار صحبت می‌کردند و بنده آخرین نفری بودم که کتاب‌های خود را اهدا کردم.

 وی بیان کرد: بنده سه کتاب دیوان جودی عنبرانی، اصطلاحات طرقبه‌ای و مجموعه اشعار خودم به نام اوسنه که اشعار محلی است را تقدیم کردم. ایشان در مورد جودی فرمودند اطلاع نداشتند که ایشان عنبرانی بوده و در مورد اصطلاحات طرقبه‌ای نیز بسیار خوشحال شدند و فرمودند قطعاً آن را مطالعه می‌کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.