همدان- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: مبالغ جرایم ساخت‌وسازهای بدون مجوز و تخلفات شهری در شهر همدان به منظور مباحث بازدارندگی، افزایش یافت که شهروندان هم باید در این زمینه مطلع شوند.

جرایم تخلفات شهریافزایش یافت

به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا، تقویت رویکرد بازدارندگی تخلفات ساختمانی را از رویکردهای جدی این کمیسیون دانست و از مردم درخواست کرد تا برای ساخت‌وسازهای خود از شهرداری مجوز گرفته و از تخفیفات مصوب این بخش، بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از افرادی که در ساخت‌وسازهای خود بدون مجوز اقدام به فعالیت کرده و مرتکب تخلف می‌شوند، عوارض سختگیرانه‌ای دریافت می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به تهیه طرح دستورالعمل نحوه نظارت شورای شهر همدان در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا، گفت: با توجه به اجرای وظایف نظارتی شوراها و به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام بخشی و هماهنگی لازم، دستورالعمل نحوه نظارت شورای شهر همدان به منظور تصویب در شورا تهیه و تنظیم شده است.

کاوسی‌امید؛ ماهیت نظارت را پایش و ارزیابی مستمر و موثر اجرای وظایف قانونی شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه  دانست و افزود: تبیین دقیق وظایف نظارتی شورا و همچنین قوانین و مقررات مربوطه و مصوبات شورای شهر، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین کمیسیون‌ها در خصوص نحوه نظارت و بهبود مستمر نحوه و کیفیت ارائه خدمات شهری در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان از اهداف اساسی این دستورالعمل است.

وی اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا در شهرداری و سایر دستگاه‌ها، نظارت مستمر بر عملکرد حوزه های مرتبط با کمیسیون ها در شهرداری و همچنین نظارت دقیق بر اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌ عملیاتی ۵ ساله شهرداری، طرح‌های مصوب فرادستی شهرداری و احکام و ردیف‌های اعتباری مرتبط با وظایف کمیسیون‌های مندرج در بودجه سالانه نیز از جمله وظایف لحاظ شده در دستورالعمل مورد نظر است.

کاوسی‌امید اعلام کرد: طرح دستورالعمل نحوه نظارت شورای شهر همدان در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا مطرح و به منظور بررسی‌های بیشتر به کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورا ارجاع داده شد.

وی همچنین در این جلسه عنوان کرد: در بازه زمانی ۱۰ ساله، میانگین سهم هزینه اجاره مسکن و خدماتی مانند آب، برق و گاز در سبد هزینه یک خانوار متوسط در مناطق شهری ایران از ۲۶.۹ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

کاوسی‌امید همچنین گفت: با توجه به اینکه املاک مسکونی بسیاری در شهر همدان خالی از سکنه هستند؛ از دولت انتظار می‌رود به منظور دریافت مالیات برای کمک به مدیریت شهری از مالکان آنها تدابیری بیاندیشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.