خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی گفت: بساط صف‌های اقلام یادانه‌ای نباید در هیچ جای استان شکل بگیرد و باید برچیده شود.

بساط صف‌های اقلام یارانه‌ای در استان برچیده شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حمد علی شجاعی در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: وقتی صفی به اسم توزیع گوشت شکل گرفته که اخبار آن هم در فضای مجازی منتشر شده نباید از خبرنگاران ایراد گرفت بلکه باید شیوه مدیریت را تغییر داد.
وی در ادامه افزود: قرار بر این است تا این کالاها به دست اقشار ضعیف جامعه برسد و از سوی دیگر این افراد نیز مشخص و دارای شناسنامه هستند، بنابراین چرا این اقلام در صف برده می شود، و سپس نیاز به ماموران نیروی انتظامی است؟
وی با تاکید بر اینکه توزیع این کالاها در میان نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد باید انجام شود، ادامه داد: گلایه بنده از مدیران استانی این است که تبدیل به روابط عمومی شده اند و فقط مشکلات را بیان می کنند و چاره ای درست به حال آن نمی اندیشند.
شجاعی با طرح این سوال که چه کسانی صف گوشت را به وجود آورده اند؟ اظهار داشت: اگر مسئولان ذی ربط گوشت را صحیح و بر اساس اولویت بندی توزیع می کردند آیا شخص نیازمند روستایی از روستا برای خرید گوشت به شهر می آمد و صف تشکیل می شد؟ که مدیران باید تفکرات به روز شده داشته باشند نباید برای یک توزیع گوشت کل استان را بهم ریخت.
وی تصریح کرد: عامل تمام این نابسامانی ها مدیران هستند که این سیستم باید تغییر کند چون ما امکانات و تجهیزات بسیاری را در اختیار داریم که باید از آن استفاده شود و نباید خالق صحنه های زشت همچون صف توزیع باشیم.
شجاعی اظهار داشت: استان ها با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین هر تصمیم در حوزه بازار باید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شود و نباید یک دستگاه اجرایی به تنهایی و به صورت انفرادی عمل کند چون ستادی به اسم ستاد تنظیم بازار داریم .
وی در ادامه با بیان اینکه از هر چهار مغازه در این استان یک واحد فاقد پروانه کسب است، گفت: بنابراین می توان گفت از ۲۶ هزار واحد صنفی شش هزار واحد صنفی در این استان فاقد پروانه کسب هستند و مالیات پرداخت نمی کنند.
شجاعی تصریح کردد: جلسه ای تشکیل شود و طی یک ماه تمامی واحدهای صنفی بدون پروانه، پروانه دار شوند در غیر این صورت با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد قانونی می شود و البته شاهد سخت گیری های بی مورد در این حوزه نباشم که این موضوع وظیفه اتحادیه است.
شجاعی در ارتباط با صنوف مزاحم نیز گفت: وقتی می خواهیم صنوف مزاحم را جابه جا کنیم باید تمام امکانات آنان را در نقطه دیگری فراهم کنیم تا آن فرد با میل و رغبت به آنجا منتقل شود و زحمتی بر دوش صاحبان کسب و کار نباشد.
وی به معدن سرب و روی در اسفراین و مشکلات به وجود آمده در آن اشاره کرد و افزود: این دستور داده شد که از فردا هیچ یک از متخلفان و سودجویان در آنجا نباشد و این امر محقق شد و هم اکنون هیچ کسی نیست و مشکل معدن آلبلاغ جمع شد که شان مدیریت به اجرای امور است و چون وظیفه ما بود به این موضوع ورود پیدا کردیم.
شجاعی در پایان سخنان خود به مسئله خروج آرد خارج از شبکه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مازاد بر مصرف آرد در این استان خارج از شبکه توزیع می شود و باید جلوی آن گرفته شود. وی خطاب به مسئولان ذی ربط بیان کرد: میزان نیاز و سهمیه آرد نانوایی های استان مورد بررسی قرار گیرد و آرد مازاد بر مصرف آن ها قطع شود.
شجاعی افزود: سازمان صمت استان تلاش کند و بازاریابی لازم را جهت فروش نان این استان در سایر استان ها انجام دهد که گزارش این کار تا پانزده روز آینده آماده شود که با اجرای این طرح می توان اشتغال خوبی را برای زنان و مردان این استان ایجاد کرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.