خراسان شمالی- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد جمعیت استان داری فشارخون خستند.

شیوع فشار خون در ۳۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر علی حق بین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت بسیج ملی فشار خون اظهار کرد: این پویش؛ انقلاب بزرگی در سیستم سلامت است و با شناسایی بیماران، از ابتلا به بسیاری بیماری‌های غیرواگیر و عوارض جبران ناپذیر آن پیشگیری می شود.
وی پیشگیری از ابتلا به فشار خون را به عنوان یک سرمایه گذاری در زمینه جلوگیری از ابتلا به سکته های قلبی و مغزی عنوان کرد و ادامه داد: امروزه آمار ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد که ناشی از رفتارهای غلط زندگی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های مزمن کلیوی، بیماری های چشمی، سکته های قلبی و مغزی و بیماری های قلبی عروقی ناشی از فشار خون بالاست، خاطرنشان کرد: بیماری های غیرواگیر قابل پیشگیری هستند و با کنترل آن ها می توان آمار مرگ‌ و میر مربوط به این حوزه را به حداقل کاهش داد.
دکتر حق بین اجرای پویش بسیج ملی فشار خون را طرح پیشنهادی وزیر بهداشت عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح بسیاری از افراد مبتلا که از فشار خون بالای خود بی‌خبرند شناسایی و  بیماری شان کنترل می شود.
این مسئول تصریح کرد: امروز کشورهای توسعه یافته تمام درآمد خود را صرف پیشگیری از ابتلا به بیماری می کنند تا از هزینه های بعدی جلوگیری شود.
دکتر حق‌بین با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری افراد بالای ۳۰ سال تحت پوشش این دانشگاه یادآور شد: ۳۰ درصد از این جمعیت دارای بیماری فشار خون هستند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود در این پویش، ۷۰ درصد این جمعیت اطلاعات لازم در خصوص بیماری فشارخون و راه‌های پیشگیری از آن را  کسب کنند و همچنین نیمی از جمعیت ۳۵۰ هزار نفری غربالگری شوند.
دکتر حق‌بین خاطر نشان کرد : طبق پیش بینی ها ۳۰ درصد افراد غربال شده یعنی حدود ۵۲ هزار نفر در استان مبتلا به پرفشاری خون خواهند بود که شناسایی خواهند شد.
برپایه این گزارش در پایان این نشست خبری، هر یک از خبرنگاران به عنوان نماینده رسانه خود با امضای لوح کمپین ملی فشار خون، به این پویش پیوستند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.